Personlig bilde

Nipler til italienske revolvere laget av bronse. (Håndvåpen)

av nevS, Minnesund, onsdag 8. august 2012, kl. 20:32 (2197 dager siden)

Hei alle

Jeg har en pietta 1858 shooters edition revolver i kal .44
Denne revolveren er av fineste kvalitet laget av spagetti og pizza folket,
siden denne revolveren har bedre toleranser har den også "bedre" nipler enn sine billige søsken.

Jeg har i lange tider brukt nipler til billigrevolverene i denne,
Her i forrige uke satt jeg å så på nettsiden til Track of the wolf og fant bronsenipler laget av en legering fra et selskap som kaller seg AMPCO, Niplene er laget av et selskap som kaller seg TRESO ltd.

Etter noe googling rundt niplene i bronse så fant jeg ut at disse måtte prøves siden de fikk gode skussmål på mange utenlandske nettsider ang svartkruttskyting om at de var mer solide enn stål og tålte mange ganger mer skyting enn vanlige herdede nipler fra våpenprodusentene.

Jeg er på ingen måte i mot å kjøpe dyre deler bare de holder mål men når jeg skal betale over hundrelappen pr nippel blir jeg litt harm og velger et billigere men brukandes alternativ selv om jeg i det lange løp hadde vært tjent med å bruke de dyrer delene.

Jeg bytter nipler når de er slitte eller blitt vanskelige å få på hettene, noe som var på tide på min revolver nå.

Tilbake til bronseniplene:
Fikk lapp i postkassa i dag som det var skrevet at en snill Onkel i usa hadde sendt meg en pakke som jeg måtte hente.

I esken lå det et sett med nipler til revolveren og litt annet småtteri,
Jeg så på niplene og tenkte: disse kan da ikke passe, der tok jeg grundig feil.

De tok gjenger lett som fy og var bare å skru inn uten den litt lurvete lugginga som var med de originale billigniplene, og etter en test uten krutt datt hettene av som de skulle.

Hettene må fortsatt klemmes litt men mye mindre enn før så foreløpig ser dette meget lovende ut.

Lenke til nipler
Niplene til Pietta er 6mm med 0,75 stigning.

Fortsettelse følger

--
Samler på sisteplasser.
Skytter ikke samler.
Lytt til erfaringer.
Gode råd som det å tru og synsing funker kanskje når du har prøvd rådene fra en med erfaring.

Hele tråden:

RSS på tråd