Personlig bilde

På banen i dag (Munnladning)

av Kammerherren ⌂ @, Hadeland, mandag 26. august 2013, kl. 09:29 (1856 dager siden) @ Mustaruuti

Hadde nok en tur på banen i går, tror det må være ny rekord med så mye svartkruttskyting på en og samme sommer....... Fikk luftet den nye S&W 44 Russian revolveren, og kunne konstatere at den nok har det tyngste avtrekket jeg noengang har opplevd...... Den gikk også ganske mye for høyt, men viste antydning til samling. Noen gode råd til justering av avtrekk på slike revolvere? Skjøt noen skudd med Mowrey rifla i .54 også, knallgøy! Den børsa tror jeg faktisk kan ha et brukbart potensiale på 50m stående! Litt mer skeptisk til liggende pga stokkfasongen. Skjøt sammen med en jaktkamerat i går som ikke har noen erfaring med svartkrutt. Da jeg skulle sende av gårde første skudd med Mowrey rifla kjørte jeg en introduksjon i ladeprosedyre, før jeg skjøt stående mot skiva på 80m. Da vi gikk bort til skiva for å se om jeg var i nærheten var overraskelsen stor da skuddet havnet i 10`er ringen! Tidenes lykketreff der altså, hehe. Det så jo svært så overbevisende ut for han som aldri har skutt med slikt før da......:-D

--
Kammerherren

Hele tråden:

RSS på tråd