Personlig bilde

Brudd i treverket (Kammerlader)

av jrr50 ⌂ @, Tysnes, fredag 2. januar 2015, kl. 21:43 (1110 dager siden) @ qualibra

Hei,det var synd og høre hvor uheldig du var, nå er ikke jeg noen proff på området ,men var borti noe av det samme med karabinen (Rb) kolben sprakk her rett før jul.
Det jeg brukte var som nevnt her blå aralditt,men tok i tilleg og bora noen hull (et i lengde retning av sprekka hele lengden av sprekken,på innsida så det ikke er synlig utvendig,
og tre hull på tvers et ved der ho slutta et der ho starta og et midt i,ca 7-9 cm lang sprekk og fylte hullene med aralditt og brukte tre plugger som fylte hullet nesten 100% (møbel plugger)for og forsterke og som jeg pressa i de limfylte hullene mens limet var ferskt ,satte noen tvinger på for og klemme sammen,og venta noen dager,og test skjøt her om dagen 10 skudd,har holdt så langt, og ikke vist noe antydning til svikt.(har vert ute og skutt to ganger ca 20 skudd tilsammen. Og det holder.
Men som sagt dette er noe jeg overhodet ikke er noen ekspert på,ville bare si at jeg iallefall har fått denne metoden til og funke med karabinen.:-)
Og nå når kolben er montert må jeg se virkelig godt etter for og se sprekka i det hele tatt.
Håper du får til og fikse dette uansett.
mvh Jim

Hele tråden:

RSS på tråd