Personlig bilde

Brudd i treverket (Kammerlader)

av qualibra @, tirsdag 6. januar 2015, kl. 17:02 (1108 dager siden) @ krutnarr

[image][image][image][image]

Dette ble om mulig styggere enn jeg hadde trodd !

Må finne et fargestoff i form av en eller annen slags beis, slik at fargen blir litt javnere .

Tørr ikke å skute med den enda .

Har brukt "Super Epoxy" på den sprekken som synes mest ved tangen .
Ellers har jeg brukt trelim , fordi det flyter tynt nok til at jeg kunne bruke sprøyte som jeg kjøpte på apoteket .
Satte det hele under tvingepress i ca et døgn, og det virker som om limet har heftet
godt egentlig, m3en jeg tror at jeg skal borre inn et par små hull på tvers av stokken der den er svakest, for å lime inn en tannpirker på et eller to steder .
En tannpirker ser uanselig ut , men det skal mye til for å dra den av i lengderetning .
En god kammerat sa at tannpirkere virket som armeringjern hvis man bruker dem riktig
i forbindelse med liming og reparasjon av slikt som dette her .

Som dere kanskje ser på bildet(som er dårlig som vanlig), så har jeg plugget igjen hullene til klikklærtappene .
Det er utrolig at de den gang denne ble laget, kunne finne på å borre de hullene på de stedene hvor stokken kanskje er aller svakest .

Jeg bestemte meg for å bare gjøre dette - rett og slett .
Har borret og stukket inn tannpirkere på langs og på tvers både her og der, fordi jeg brukte hullene til å stikke sprøytespissen i da jeg presset limet inn i perkusjon med denne Svenske , historiske feilkonstruksjonen .:clap:sprekkene .
Bare jeg får inn forsterkning i form av plugger/tannpirkere på tvers der det er mest nødvendig , så har jeg trua på at det kan bli sjans til å ta rekorden i bakladet

Har sjelden følt meg mer hjelpeløs enn da jeg gikk på denne liminga .
Jeg visste ikke verken fram eller tilbake eller hvor jeg skulle begynne,
men til slutt så bare gjorde jeg det , for ellers hadde det ikke blitt noe av .

Hva dere enn sier om den jobben jeg har gjort her, så si i hvertfall ikke at det ble pent , uansett hvor velment det måtte være .hehe:ohgosh:

--
qualibra

Hele tråden:

RSS på tråd