Personlig bilde

W.J King perkusjonshagle, hvilke hetter? (Hagle)

av jrr50 ⌂ @, Tysnes, tirsdag 20. januar 2015, kl. 19:53 (1192 dager siden) @ jæger justnæs
redigert av jrr50, tirsdag 20. januar 2015, kl. 20:21

Takker for svar og gode råd,først ja pistongene er nye og de er ikke borret det er faktisk veldig lite flammehull i disse synest jeg (men som sagt har begrenset med kunnskap på dette feltet)så her lytter jeg istedet,for her er det mye og lære tror jeg.
Men har demontert litt her nå og kjenner at den ene fjæra er faktisk vesentlig svakere enn den andre og det er den svake som spretter i halv spenn,her følger noen bilder av fjærer og mekanikk og om det er noen her inne som kan eller kjenner noen som kan "friske opp"ei slik fjær gi beskjed,for ser ingenting annet galt så det må vere svak fjær,ser ikke noe skade men den kan jo ha stått 10år i spenn før jeg fikk børsa...[image][image][image][image]
ja, jeg bruker briller når jeg test skyter for det er kjekt og kunne beholde synet
og fikk jaggu en bekreftelse på at det var lurt i dag.:nerd:
pistongenes flammehull er jo så små(nå samenlikner jeg med hullet i patroner for jeg har ikke annen referanse,men ser det ene hullet er litt ut av senter??? men det gjør gjerne ikke noe?[image]
og gjenger og løpene og dette ser jo svert bra ut slik jeg ser det uten at det er rett???
men legger til bilder her og for og høre hva dere som vet mer sier om dette
[image][image][image]
nå er det litt våttinni kamrene for jeg har nettopp hatt ,rengjøring med :Bore cleaner no 13,

Så det jeg har konkludert med her for meg selv er at fjæra må ha stått 10-15 år i spenn et sted før jeg fikk børsa og slik blitt så slakk at dette er årsaken til at den slår hanen i halv spenn,og er nok bare akkurat ikke stram nok for det skjedde bare ca halvparten av gangene,og nå når jeg har mekanikken demontert kjenner jeg det er mye forskjell på spensten i disse to fjærene men den ser uskadd ut ikke noe brudd eller slikt,kjenner godt forskjell når men holder mekanismene i hånden og spenner opp:skudd:
,men nå er jo det og finne noen som kan metall,og vet hvordan den kan strammes(og det jeg ser enkelte her inne får til så må de vere metallurger fårstår ikke at noen er så dyktig for det er imponerende og sikkert mange som er skikkelig flink,men runastav ser jeg gjør veldig mye og en fantastisk kvalitet slik jeg forstår ting,det er mannen jeg skulle hatt til dette men han har vel henda fulle? for med slik kunnskap og skills er man vel aldri arbeidsløs) for har ikke lyst og finne på noen jukse patenter på dette ,da blir det at det går bra lenge og man starter stole på det så skjer det igjen når man minst venter og gjerne med et kjedelig resultat,i beste fall.
Og da er det så mega supert at vi amatører her dere her på forumet og spørre om råd,for ser at det meste er det noen som kan endel om her inne,og en finere delekultur på kunskap og lærdom skal man lete lenge etter.Og det gjør det så gøy og få vere del av dette som forumet og svartkrutt miljøet ellers er.
Og stor takk til deg for tips og råd Jæger Justnes,og det du sier med en pappshilling oppå filt proppen tenker jeg er det som skal til for og bedre det med de "slengerne"
Så nå må jeg få dette iorden og siden exprimentere med ladninger og slikt,og finne rette hagl /krutt mixen(og skal teste det fg kruttet jeg fikk forleden ,takker for tipset.:hagle:
For det er sikkert dette var gøy,og er liksom litt mer EKTE på en måte:ok:

--
Med beste hilsen JRR50.

Besøk gjerne min hjemmeside: www.jrr-50.com

(NB,ny hjemmeside under laging,så det er nesten bare side oppsettet nå ,men bilder og slikt er underveis)

Hele tråden:

RSS på tråd