Personlig bilde

Prosjekt stifttenningshagle (Hagle)

av jæger justnæs @, Kristiansand, mandag 16. februar 2015, kl. 17:48 (1339 dager siden) @ Nygaard

Takk, godt noen setter pris på hjemmesnekring :-)
Hylsene er ladet om 2-3 ganger. Jeg har unngått vask i vannbad, bare vasket med fuktig fille, lar tørke og gir et tynt lag olje. Ser ok ut enda. Jeg tror slangen sitter så stramt at vannbad vil funke men har holdt meg unna så langt. Tenkte om det kanskje ville korrodere mellom hylse og slange i verste fall. Det er denne slangen jeg brukte. Alt vil nok funke, bare å finne en med passe utvendig diameter. Jeg var veien om plastrør og ett og to lag med vanlig hageslange før denne dukket opp. Alt fungerte, også det å lime hetta i bunn av hylsa uten noe foring. Men jeg syntes dette virket som en fornuftig løsning man kan leve med. Ser ut til å være fritt for sprut langs tennstiftene så langt. Det er plass for å øke diameter på bor og stifter litt om det skulle bli litt slarkent etter hvert. Gummien gir god motstand på stiften så jeg tror det skal en del til for å fremkalle avfyring ved å miste ei patron i bakken. Frakter de med rom for stiften, bilde kommmer.

--
Best når det smeller!

Hele tråden:

RSS på tråd