Personlig bilde

Pedersoli Le Page og litt håndarbeid (Håndvåpen)

av jæger justnæs @, Kristiansand, tirsdag 24. februar 2015, kl. 21:38 (1064 dager siden)

Jauda, så kom den endelig i hus for en liten stund siden etter en hyggelig byttehandel med en av forumets brødre.
Jeg har hatt lyst på en i mange år men det har liksom aldri blitt noe av. En annen ting jeg har tenkt på mange ganger er å skaffe meg et pistolfutteral. Det har blitt med tanken; revolvere pakkes i hylstere og pistoler i tøy når de skal på utflukt.
Uansett, rydder litt i skyte- og sysakene og kom over en ubrukt overmadrass fra IKEA etter noen sengekjøp til barna. Har dårlig med boder og loft så jeg tenkte at nå skal skummet bli til svamper og mellomlegg i diverse kasser. Trekket var til min store overraskelse ganske tykt og med glidelås rundt. En tanke ble født og snart så det sånn ut:

[image]
Emnet er grovklipt og vrengt. Jeg har sett fine futteraler med buet glidelås på oversiden men det så dumt ut så lenge denne gikk i vinkel så ble det sånn som over. OBS! Pass på å skyve låsen et stykke ned før du grovklipper. Det sies at det skal være vrient å få tredd den på igjen, don't ask me how I know :-D

[image]
I stedet for knappenåler tok jeg stapleren og stilte underbeslaget sånn at endene peker utover. Da blir de stående omtrent som ei knappenål og kan bare bøyes og trekkes ut etterpå

[image]
Siden jeg har fått samlet sysakene på ett sted fremfor fire-fem så var det nå enkelt å finne det jeg ville ha. Ser at det er et skrikende behov for mer tråd av diverse kaliber

[image]
Det ble en tråd som stammer fra et tiloverblevent lift-gardin. Den som sparer & cetera...
Sydde med attersting, kunne vurdert å legge på et bånd over skjøten eller gå over med kastesting men lot det være

[image]
Klippet et stykke fra sømmen, dette bør holde ei lita stund

[image]
Sånn, der fant den trygghet og varme :-)

[image]
Ikke det produktet jeg viser fram med den største stolthet men så er man heller ingen skredder

Ellers tenkte jeg at resten av stoffet kunne bli fine geværfutteraler men jeg er for tiden uten symaskin og har litt for råtne never for lange sømmer så det gikk i søpla.

--
Best når det smeller!

Merkelapper:
Le Page, flintlåspistol

Hele tråden:

RSS på tråd