Landmark-prosjekt (noen lærer aldri) (Kammerlader)

av Geir @, lørdag 21. mars 2015, kl. 20:50 (1360 dager siden) @ Geir

Det sies at bilder ikke lyver,men det er feil.
Riflen er bedre enn bildene skulle tilsi,ikke mye,men nok til at det er håp.
Det må nok endel arbeid og filing til,men det er jo bare kos:gal: .
Jeg tok i fra hverandre rifla på torsdag kveld og var oppe hos en kamerat i dag og fikk løs de få delene som ikke ville løsne ved bruk av varme.
Løpet er rustent i enden som bildene viser,men tror det skal gå bra,jeg har allerede tatt bort endel rust og det ser ikke så galt ut.
Jeg tror faktisk ikke denne har vært skutt noe særlig med,kun vært feil lagret.
Når det gjelder stokken så er den strøken bortsett fra venstre siden på kolben og løpet er speilblankt inni bortsett fra de 3-4 siste centimetrene.
Det jeg vil trenge er en ny avtrekksfjær,og her ser de ut som om Lunds riflene bruker samme type,men det hadde vært fint hvis noen kunne bekrefte/avkrefte dette.
Jeg vil også prøve å få fatt i et sentertent sluttstykke til denne.
Kommer til å legge ut en annonse etterhvert om dette.
Her er noen bilder av løpet etter litt arbeid.[image]Her kan dere se at forsiktet er borte på grunn av rusten,så her trenger jeg noen mål av et originalt sikte slik at et nytt kan bli lagd hvis noen har så må de gjerne legge det ut her i tråden og gjerne sammen med et bilde.[image]Her er et bilde av løpet innvendig etter litt arbeid.Så var det stokken og fjæren,på bildene på auksjonen kunne jeg se at det var rustet vekk en liten del,og det stemte:-) så her må det en ny til.[image][image][image]det er denne type fjær jeg trenger,og jeg mener det er de samme som er på Lunds riflene.
se forresten ut til at jeg må pusse messingen på denne:-D

--
Tidligere kjent som kruttlappen2

Hele tråden:

RSS på tråd