Personlig bilde

Nitrerte patroner for revolver (Håndvåpen)

av jrr50 ⌂ @, Tysnes, mandag 30. mars 2015, kl. 11:21 (1180 dager siden) @ Øyvind F.
redigert av jrr50, mandag 30. mars 2015, kl. 11:36

Hei ,et lite tips for dem som vil ha Kalium nitrat,eller Salpeter(KNO3) til nitrering av papir.

Etter og ha sjekket litt rundt synes jeg og at Kno3 (salpeter)til nitrering av papir til patroner ble komplisert og for ikke snakke om dyrt og kjøpe her til lands.:-(
Så jeg gikk inn på e-bay og fant en i Israel som solgte dette der,og som hadde veldig gode tilbake meldinger av andre kunder.
Så jeg slo til og bestillte 200 gram, dvs han solgte i 100 grams pakker som koster 15$ pr pakke(dvs 30$ tilsammen dvs ca 220,- nkr for 200gram,da var det inkludert fri frakt på dem til Norge).

Trodde det ville ta litt tid ,men jeg bestillte dem 22.03 og i dag kom de i posten,(så ganske akkurat en uke)ikke noe toll eller avgifter heller.
Og det var heller ingen problem og få det igjenom tollen,de godtok varedeklarasjonen på pakken som han i Israel hadde skrevet.:-)

Så i forhold til apotekets 25gram til ca100 kr ,ble dette ganske mye billigere,jeg hadde fått ca 50 gram for denne prisen på apoteket,nå fikk jeg 4 ganger så mye,altså 200gram,så skal og hive meg på trenden med og nitrere mine egne papir patroner til revolveren.
Og 200 gram burde jaggu holde til endel papir patroner.
(det er nå noe med og gjøre det selv og som er litt av sjarmen også da):-)

--
Med beste hilsen JRR50.

Besøk gjerne min hjemmeside: www.jrr-50.com

(NB,ny hjemmeside under laging,så det er nesten bare side oppsettet nå ,men bilder og slikt er underveis)

Hele tråden:

RSS på tråd