Personlig bilde

Kjøp av børse med,utborret gammel plombering (Litt på siden)

av jrr50 ⌂ @, Tysnes, torsdag 30. april 2015, kl. 14:17 (1270 dager siden)
redigert av jrr50, torsdag 30. april 2015, kl. 14:24

Jeg hadde her rett før helga kjøpt meg ei Rb børse på en av landets nettauksjoner og alt gikk greit,mottok børsa og den så forsåvidt bra ut ved første blikk,men hadde nok ikke vært pusset på ei stund. Det var egentlig ei fin børse ei sivil svensk Rb nr 33 m Cal 12 mm m fullstokk,og våpensmed autograf på tangen ,og god rifling så det ut og være men da jeg hadde pusset løpet så jeg noe meget bekymringsverdig,en sveis i nedre del av kammeret ,rund som om det har stått en bolt på tvers igjennom kammeret og ned i gjengepartiet på kassen,og det var nok og saken. :-( Så har jo da bolten blitt på et tidspunkt tatt bort,enten ved at de har kuttet den eller borret den ut ,så nå var det kun sirkelprofilen av bolten som var synlig i bunn av kammeret sammen med litt sveise ujevnheter,etter dette. Jeg har sjekket litt rundt og de første plomberinger av slike ble gjort med bolt igjennom kammer så det ikke lot seg kamre patron i dem og ikke noe mer enn det. Så den fremsto som uplombert pr da jeg kjøpte den, Med merknad om meget bra løp. Har kontaktet selger som har bekreftet for meg at han ikke visste dette og at jeg skulle få pengene tilbake ved retur av børsa. Og den ble jo selvsagt returnert umiddelbart,så vi får bare håpe at alt ordner seg for som "skytebørse for svartkrutt" er jo noe slikt ubrukelig for og ikke snakke om livsfarlig. Så man må virkelig se godt etter ved kjøp av slike gamle børser og dette var noe som fort kunne gått hus forbi om jeg ikke da hadde hatt grundig sjekk av mekanisme /løp/og kammer og endt mye verre enn med heving av kjøp. Mvh jrr50

--
Med beste hilsen JRR50.

Besøk gjerne min hjemmeside: www.jrr-50.com

(NB,ny hjemmeside under laging,så det er nesten bare side oppsettet nå ,men bilder og slikt er underveis)

Hele tråden:

RSS på tråd