Personlig bilde

Prosjekt krutthorn. (Litt på siden)

av jrr50 ⌂ @, Tysnes, søndag 3. mai 2015, kl. 08:20 (1176 dager siden) @ jrr50
redigert av jrr50, søndag 3. mai 2015, kl. 08:26

[image][image]. [image]. Kom frem til at det ene blir krutthorn med tiden,det er det som ligger til press i varmt vann nå,for og få en noe flatere profil. Det andre var så flott i mønster og fant ut det skulle bli patche/kule/wads + div box med hengslet lokk. Har borret noen hull nå og satt inn noen trepinne biter for og se bedre ---prøver danne meg et bilde av hva jeg vil gjøre,og hva det er jeg vil ha som ferdig resultat,og se hvor neste steg skal bli, og hvor skruer og fester kommer,tenkte og bruke skinn reimer og lage hempe i endene og ei reim i dem igjen. Og et trelokk som når det er lukket blir bortimot helt tett. Har tenkt og satse på en enkel natulig stil med kun nødvendige og ikke noe pynt,synes at både mønsteret i hornet og det svart/hvite spissene i fargen er pynt nok,og et helt enkelt solid lokk med hempe til knapp montert på motsatt side av hengslet,siden det er nok både enklest og tåler mest bruk. Kom gjerne med ideer og forslag om noen av dere har det,garanterer ikke at alle blir fulgt,siden dette er noe jeg aldri har gjort før, og på en måte var jo dette bare en slags innfall,og er jo litt morro og da,men bedre med for mange ideer enn for få,iallefall. :-)

--
Med beste hilsen JRR50.

Besøk gjerne min hjemmeside: www.jrr-50.com

(NB,ny hjemmeside under laging,så det er nesten bare side oppsettet nå ,men bilder og slikt er underveis)

Hele tråden:

RSS på tråd