Personlig bilde

Problemer med opplasting av bilder? (Drift)

av Øyvind F. ⌂ @, Bergen, tirsdag 26. mai 2015, kl. 12:32 (1216 dager siden) @ Øyvind F.

Tips til å skalere ned bilder
Dersom du må redusere størrelsen på bilder for å laste dem opp på forumet anbefaler jeg programmet ReMage Image Resizer som er et lite program på 2,5 Mb som kan lastes ned her: http://download.cnet.com/ReMage-Image-Resizer/3001-2192_4-75182517.html?hlndr=1

Se denne videoen som viser hvordan programmet fungerer:

Enkel bruksanvisning:
Last ned og lagre filen et sted på maskinen. Åpne programmet. Aller først kan du gå til Settings og klikke Create desktop shortcut. Dette lager en snarvei til programmet på skrivebordet.

Du kan selv velge hvilken størrelse du vil at bildene skal ha under Image resizer. Til forumbruk anbefaler jeg å krysse av for «Make all images of the same width» og skriv deretter inn 800 i feltet bak.

(De to første stegene trenger du bare å gjøre en gang).

Å skalere ned bilder er enkelt. Finn mappen der bildene ligger og kopier stien, som f.eks. kan være C:\Temp\Bilder. Stien vil selvsagt variere alt etter hvor bildene befinner seg, dette er bare et eksempel.

Lim inn stien der det står Browse i programmet. Alle bildene i mappen blir nå listet opp nedenfor. Dersom du vil skalere ned alle bildene klikker du Select all og deretter Resize selected. Alle bildene blir nå skalert og blir lagret i en egen mappe som kalles Output. Det var det.

Du kan også velge å skalere ned ett og ett bilde, eller bare utvalgte bildet i mappen.

--
Øyvind F. - forum admin
Bøker jeg har skrevet.

Hele tråden:

RSS på tråd