Webley 1887 i kaliber .455 (Håndvåpen)

av olav, tirsdag 16. juni 2015, kl. 19:07 (951 dager siden) @ jæger justnæs

HEI, HAR JO LANG ERFARING MED WEBLYER I DE FORSKJELLIGE UTGAVER OG KALIBRE MEN MEST 455 MARK II OG MARK I . HAR KONTAKTER I USA SOM SAMLER SAMMEN DE DE FINNER AV NARK I HYLSER MEEN DE FÅ.R JEG IKKE FØR HØSTN . HARR SCOFIELD HYLSER SOM PASSERR TIL MARK EN STORT SETT MEN HAR IKKE KAALDPRESSEDE KULER . MEN DET SKAL DET BLI EN RDNING PÅ NÅ ETTER EN LAAANG DISKUSJON MED RICHARD CORBIN SAMT FINGRANSKING AV DE PPAPIRER SVEIN SOLLI ENGANG SENDTE MMEG ,HAN SENDTE JO EN DEL TIL MEG . 12,17X44 R KULA MÅLER JO 496 CAA RUNDT MIDJEN VEKT 5 KVINTINER __23,34 G/340 GRS . LENGEDE 7,55"--23,63 MM LANG SAMME DIAMETER SOM FØR , SAMME SMØRINF BIVOKS MED TERPENTIN . ETTER 1874 KALDPRESSET LADNINGEN BLE ØKT TIL 1,05 KVINTIN --- 4,3 GRAM/ 63 GRAINS FG . HYLSENE BLE DA FORLENGET TIL 43,5 MM - KULA HADDE EN SÅKALT CUP BASE .

JEG KOMMER TIL Å PRESSE EKSAKT DISSE KULENE SAMMEN MED WEBLYENES 265 GAIN OGIVALER MED NULBAS OG ENFIELD WADCUTTEREN I 225 GRS SAMT MAMSTOPPEREN SOM EN MÅ VÆRE FORSIKTIG MED LADNNGENE TIL - VIL IKKE UT MED LADNINGENE I HVERTFALL RØYKSVAKT , FYS FOR ETT ORD OG HELLER IKKE SVARTKRUTT I DISSE NÅ SSÅ GAMLE SKYTERNE . SELV FÅR JEG INN EN WEBLY I 455 VANLIG MED 22 LR SETT OG EN WEBLY PRYSE 1999 I 380" KALIBER. SER FREM TIL DET OG RAPPORTERER OM SAKENE ETTERHVERT . PÅ TORSDAG OPERERER DE ØYNENE MINE OG JEG KRYSSER ALT JEG HAR .
OLAV

Hele tråden:

RSS på tråd