Personlig bilde

Remington Old/new navy, orginal, 1861 (Håndvåpen)

av jrr50 ⌂ @, Tysnes, søndag 4. oktober 2015, kl. 14:13 (841 dager siden)
redigert av jrr50, søndag 4. oktober 2015, kl. 14:39

Hei jeg har fått meg en 1861 Remington navy cal 36 ,som etter litt søking viser seg være en av de transition modellene,har endel av Old navy utførelse,frem sikte i svalespor, og har ikke 7,5" løp men 7,375" som Old navy hadde,men har fått fikset sylinder bolt så ladestanga låser som på new modellene,(men det viser faktisk at de har skjøtet cyl bolt etter modifiseringen)
serienr skulle gå til ca 22000 står det i litraturen ,men denne har faktisk serienr 22216.
Den er i skjelden fin stand,både innvendig utvendig og i mekanikk.
Finner null rust og slitasje,nesten så en kan lure,men den er og i medie rammestørrelsen som beals,og alle navy kopiene kom i den store 1858 stempla ramme som NMA.
[image]

Den har samme insp stempel: B ,på alle deler ,ramma,løpet,og tønna.
Og serienr tønne ramme,løp er likt. Men så er der et annet nr "22" som er på alle deler,til og med hanen,hva kan dette stå for tro her trenger jeg hjelp.[image]
[image]
Her er av dette "nr22"[image]
[image]
[image]
[image][image]
dessverre ikke tørket greasen av før bildet av undersiden på løp....:-)
Så til og med hanen har dette nr,og forkant på tønna[image]
Kan dette være noe avd nr,eller er det noe med produksjonen,fabrtkknummer?
Revolveren er i superb stand ,må nesten være refinish men alt av stempler er så skarpe,at jeg skjønner det ikke for det skal slipes litt for og få ny blånering så blank som dette,og man ser maskin spor på hane,under skjeftet mm så det er ikke slipt der iallefall????
[image]
[image]
[image]
Løpet innvendig ,måtte pusse litt her men likevel,og har såvidt tatt og svakt kronet munning,var et lite hakk der.
[image]

Men som sagt kan noen hjelpe meg hva dette 22 nr er for noe?
Det er 100% sikkert org Remington ,,det bekrefter rammestørrelsen + serienr. Og et pr detaljer,løps lengde på 7,375" bla,men hva står de 22 for?

--
Med beste hilsen JRR50.

Besøk gjerne min hjemmeside: www.jrr-50.com

(NB,ny hjemmeside under laging,så det er nesten bare side oppsettet nå ,men bilder og slikt er underveis)

Hele tråden:

RSS på tråd