Personlig bilde

Hva gjør man med et halv-vrak av en muskett? (Munnladning)

av Kammerherren ⌂ @, Hadeland, onsdag 16. desember 2015, kl. 08:40 (763 dager siden) @ svovelsvein

Restaureringer av vrak har skjedd i lang lang tid og det vil alltid være en risiko for å gå skoa av seg ved en netthandel pga manglende informasjon eller mangelfulle bilder. Jeg synes det blir drøyt å skulle kalle flinke håndtverkere for svindlere bare fordi de restaurer ei børse veldig bra. Men som det nevnes over, det er aldri feil å opplyse om hva som er gjort ved et eventuelt salg. Ved nybygg derimot, som Runar nevner over, mener jeg det ikke hadde vært feil med en eller annen stempling som tydeliggjorde at det var snakk om en replica. Når en er så flink til å bygge våpen, hvorfor ikke signere dem selv? Da kan en få kredit for det en har lagd samtidig som en har tatt grep for å unngå at folk blir lurt om noen år. Jeg er ikke like bombastisk som krutnarr med tanke på fremtidige salg siden det er uhorvelige mengder med børser som bytter hender via nettsalg i disse tider, og dette vil nok bare øke. Det en jo risikerer om dette blir et stort problem er at markedet vannes ut, at folk ikke lengre tør kjøpe våpen på nett i frykt for å bli lurt. Jeg er 100% sikker på at den 1829 musketten til Runar vil kunne lure en rekke erfarne samlere bare bildene er dårlige nok. Jeg tviler på at dette er motivasjonen til Runar for å bygge slikt.

--
Kammerherren

Hele tråden:

RSS på tråd