Personlig bilde

Svensk tapprifle m/1815-48 (Munnladning)

av jrr50 ⌂ @, Tysnes, lørdag 9. april 2016, kl. 13:01 (800 dager siden) @ krutnarr

Gøy og se den gamle børsdag skyter ,skal ikke legge meg bort i hvordan dette blir gjort men kanskje bare nevne en liten ting,
Selv har jeg hatt god erfaring med og bruke polerings pasta i slike litt prikkete løp så overflaten blir en tanke glattere,det har vert iallfall noe som har bedret presisjonen hurtig hos meg,har brukt Gold Medalion metal polish,og en ordentlig trang pusse propp.

Hadde et løp som så ut som det var seratert ,med tverr spor tett i tett,det var nytt men svært stygt maskin riflet,til og med det ble brukende etter en ganske lang tid og dradd proppen med godt med pasta på en haug med ganger igjennom.
Det løpet var så ille man kjente pusse stokken gikk hakkvis hele veien igjennom løpet,når man pusset.
Men det ble om ikke veldig bra ,så mye bedre iallfall.

Uansett lykke til med den og håper vi ser mer til den og andre slike hyggelige prosjekter fra deg.:-)

--
Med beste hilsen JRR50.

Besøk gjerne min hjemmeside: www.jrr-50.com

(NB,ny hjemmeside under laging,så det er nesten bare side oppsettet nå ,men bilder og slikt er underveis)

Hele tråden:

RSS på tråd