Personlig bilde

Kruttkrise II et faktum (Utstyr og tilbehør)

av Øyvind F. ⌂ @, Bergen, lørdag 27. januar 2007, kl. 09:20 (4464 dager siden) @ chiefen

Les og gråt! Jeg skal undersøke med "min mann" hos Orica/DYNO mandag om
hvordan saken står. At DYNO finner det uinteresant i er i beste fall en
bløff, i verste fall en l...n, de sender neppe en mann til WANO-fabrikken
for å diskutere saken uten å være interesert.

Eh, nå begynner jeg faktisk å lure på hva som er din agenda oppi dette? Er det å skaffe krutt til norske svartkruttskyttere eller er det å mele din egen kake? Du spekulerte jo for en ukes tid siden over hvorfor du skulle gidde å bry deg med å jobbe med denne saken. Jeg tenkte jeg skulle kommentere det da, men lot være. Først er det negativt at NSU ikke gjør noe, og når de fikser saken på en ukes tid så er det negativt det også?

Jeg siterer fra artikkelen du lenker til:

Engelsrud NFI Pyrotechnics AS er også en mulighet. De har sveitserkrutt 3, 4, og 5 på lager. De har godkjente lokaler for oppbevaring av svartkrutt. For at dette skal være interessant for dem ønsker de et overslag på hvor mye krutt vi kommer til å ta ut i året. Her vil vi også kunne benytte Toten Transport AS for distribusjon av kruttet utenfor Østlandsområdet. Engelsrud er også villige til å ta inn Wano for de som benytter det. De ønsker en tilbakemelding på antatt uttak pr. år. Har krutt på lager i dag så løp å kjøp men husk ervervstillatelse. Kruttet kan sendes med Toten Transport som tidligere nevnt. Må påregne noe kostnad med dette.

Er det noe å gråte for at det finnes krutt i Norge?

Det er ikke rart det er mye splid i skytter-Norge. Nå har vi etter min mening fått et enda bedre alternativ, en leverandør som kan skaffe både sveitser og Wano. Nå foreslår jeg at vi kutter ut surmulingen og jobber mot et felles mål.

En annen ting jeg har lagt merke til i denne tråden er at mange er ivrige til å kritisere NSU uten engang å være medlemmer. Syte og klage er folk flinke til, men å være med å bære byrden er visst verre. Det blir litt det samme som hjemmesitterne som klager på de folkevalgte.

Tom Owe Låver skal ha skryt for at han har fikset dette. Som nyvalgt i NSU-styret har han vist seg handlekraftig. Til tross for at han fikk hard kritikk på sitt første innlegg her, både fra meg og mange andre, har han klart å få til noe som alle inntil videre bør være fornøyd med. At vi også ser ut til å få tilgang på både sveitser og Wano er en kjempefordel. Langt de fleste bruker faktisk sveitser når alt kommer til stykket.

--
Øyvind F. - forum admin
Bøker jeg har skrevet.

Hele tråden:

RSS på tråd