Personlig bilde

Konkurranse for juni 2016 (Stevner)

av jrr50 ⌂ @, Tysnes, søndag 12. juni 2016, kl. 20:30 (765 dager siden) @ Øyvind F.
redigert av jrr50, søndag 12. juni 2016, kl. 20:38

Da er rifle biten for juni konken unnagjort,skjøt sittende på kne ,på ca 50m ,avstandsmåler viser 54,3 ,men da jeg skrittet opp kom jeg til 47/48m tror den avstandsmåleren lyver litt,
eller kansje det har litt og si at der jeg skyter er det litt nedoverbakke,
Dermed blir det lengre langs bakken enn rett frem???
samme sted som før,privat, men flyttet blinken helt ut over bekken ,ca 15 m lengre enn da jeg skjøt 35 m her.

Så det stemmer sånn ca med 50 m ( +\- 2-2,5 m) dette, men idag testet minne kuler i kentuckyen idag for første gang,
har fått meg ei tang som støper minne kuler på 453"/300gr.

Og med 454/455" løp er de perfekte i denne ,ble positivt overrasket,hadde ikke testet eller skutt innskyting skudd ,brukte samme innstilling på siktet (diopteret) som med rundkule og patch,samme ladning også,
eller ca 4-5gr mer nå siden de er nesten dobbelt så tunge disse kulene i forhold til 440" rundkulene.
Ladning og data:
Wano ppp(3f) 52/53gr. Cci nr 11 hetter , og Lee ,hjemme støpte ,(fra idag )minne kuler ,hulbase ,,453"/300gr reint bly .
kula rett på kruttet selvsagt, og kulefett (Øyvinds, grønne (myke) kulefett,fra butikken-(svartkrutt.net nettshop)
Rifle Kentucky lang rifle ,cal454"/ diopter , (1:55 stigning) knesittende ,:-) [image]
[image]
[image]
[image]
[image]
Og poeng kommer jeg til 88 ,på disse 10 skuddene ,etter min rekning,men den har vert tvilsom før så det er sikkert lurt og kontroll rekne det.
Brukte bare innsats del av en 1/2m skive ,da jeg rengte med den var såpass den skulle treffe den.

Revolver kommer en annen dag.

--
Med beste hilsen JRR50.

Besøk gjerne min hjemmeside: www.jrr-50.com

(NB,ny hjemmeside under laging,så det er nesten bare side oppsettet nå ,men bilder og slikt er underveis)

Hele tråden:

RSS på tråd