Personlig bilde

Hjelp, jeg skal kjøpe perkusjons rifle.. (Munnladning)

av jæger justnæs @, Kristiansand, mandag 11. juli 2016, kl. 07:32 (885 dager siden) @ 427cab

Nå vet vi ikke noe om du har skutt mye eller har en del våpen fra før. Det kan jo være greit å få prøve våpnene det står mellom hvis du kjenner noen i klubben eller neboklubbene som har.

Ellers synes jeg du skal følge hjertet og kjøpe Tryonen som du har blitt begeistret for. Stort sett angrer man bare over de børsene man ikke har kjøpt eller de man har solgt ;-)
Kolbefasongen er noe bedre på Tryonen i forhold til Hawken med tanke på liggende skyting. Likevel fort gjort å få kolbehælen mot kragebeinet hvis man ikke passer på. Det er ikke spesielt godt, don't ask me how i know...
Jeg har en Tryon standard i .50 med 1:48 stigning. Den funker også med litt korte langkuler.
Får du lyst til å skyte Vetterli (stående 50m, rund- eller langkule) og Whitworth (liggende 100m, rund- eller langkule) så prøver du deg frem med runde og lange kuler. Hvis du ikke får presisjon nok med noen så må du bare søke på enda en rifle med begrunnelse om rifle til ovenfor nevnte klasser :-)
Gibbs, Mortimer, Parker-Hale Whitworth eller Volunteer etc. kan være kandidater her.

Lykke til!

--
Best når det smeller!

Hele tråden:

RSS på tråd