Personlig bilde

Prosjekt gassfyrt esse, ala Reodor Felgen (Litt på siden)

av nevS, Minnesund, tirsdag 30. august 2016, kl. 17:43 (506 dager siden) @ nevS

Oppdatering av prosjekt reodor esse:

Etter å ha lest ganske mye på nettet og prøvd forskjellige ting har jeg kommet fram til en mulig løsning:

Biltema brenneren som ble forkastet har fått boret opp hullet i dysen til 0.7 mm, det hullet den kom med fra butikk er ikke egnet for hjemmesnekring av brennere,
Gass strømmen blir for spiss

venturien eller brenneren om du vil er restene av et originalt styre til Honda MT5, 19mm innvendig og 180 mm langt.

i enden av der gassen kommer inn har jeg boret 4 hull med et 8 mm bor i ytterkant,
Gassen transporterer inn luft til brennkammeret i gjennom disse hullene the more the merrier,
lager du for mange hull former du en tynn plate som kan flyttes over de hullene som ikke hjelper.

[image]

Som sikkert flere av dere ser så er dette en temmelig vaklevoren løsning men jeg har en plan som Egon Olsen alltid sa.

[image]

I forhold til den proffe brenneren er dette fryktelig mer effektivt som dere ser av flammeinfernoet.

Måtte teste med den samme bolten som tidligere og nå nådde den lys oransje på ca 2 minutter.

[image]

Husk at dere må teste ute og se at det virker uten lekkasjer før dere tar det med inn i bua, vi vil ikke miste NOEN på grunn av sånne prosjekter.

Reldor nevnte at den ville bli varm, ja det blir den men det tar lang tid.

Siden dette er første oppstart med en effektiv brenner har jeg valgt å la den stå i et par dager, så den får roet seg ned men den har blitt betydelig lettere siden sist dere fikk en oppdatering så vannet er nok straks borte, når det endelig forsvinner skal jeg lage en liten blanding av gips og vann for å binde overflaten noe, kun for å stoppe oppsmuldringen av sementen noe.

--
Samler på sisteplasser.
Skytter ikke samler.
Lytt til erfaringer.
Gode råd som det å tru og synsing funker kanskje når du har prøvd rådene fra en med erfaring.

Hele tråden:

RSS på tråd