Personlig bilde

Konkurranse for september 2016 (Stevner)

av jrr50 ⌂ @, Tysnes, torsdag 29. september 2016, kl. 20:42 (574 dager siden) @ AWASS
redigert av jrr50, torsdag 29. september 2016, kl. 21:05

Her er mitt bidrag til september konken ,fikk akkurat skutt ferdig på kismul på banen ,under torsdagskveld treningen med klubben
(Det bergenske Skydeselskab)før mørket tok helt overhånd,sleit litt på siste skudda så vidt jeg så skiva igjennom diopteret ,så jeg hadde sånn passe skyte lys i uværet ,
Første forsøk gikk omtrent på samme måte men skiva var helt ødelagt av regn og vind og totalt utydelig ,dermed måtte det skytes på nytt en gang til ,
så formannen var så grei og tok og plast laminerte denne til meg på klubbhuset der oppe , plast på begge sider hjalp stort ,
Men rett før jeg ikke fikk fullført siden jeg ble litt etter tidsmessig
så 19.10-19.15 var siste skuddet skudd sendt avgårde av disse siste 10 ,det holdt på hengende håret med tanke på lyset ,men da ble det nå slik at skiva var leselig og gikk det ann og lese seg til poeng sum også.

Ca 50-55 m hold ,godt og vel 1/2 veis ute på 100 m på rifle banen har vi en stokk som jeg hang skiva på.
Skutt sittende ,på setet på ene skytebenken men selvsagt uten støtte , så reglene er vel og godt etterfulgt,.
Poeng sum etter min rekning 87 poeng .(10+10+10+9+9+9+9+8+7+6)
Ikke så ille poeng heller synes jeg tatt stivkuling og styrt regn,i betraktning men nå sto jeg inne under tak på standplass på riflebanen da.:-)

Rifle kentukcy ,av usikkert opphav men merket grubb, +WH -J
Perkusjon cal 45" ( 454")
Kuler ,rundkuler 435" selvstøpte , cloverleaf lapper 0,018"
Lehigh Valley patch lube ,cci 11 hetter, wano ppp krutt ,50 grains . [image]
[image]
[image]
[image]
[image]
Har akkurat byttet innmaten i låsen og alt i avtrekket på den så vil si meg godt fornøyd med denne rifla her. ;-)
Er vel beste munnladeren jeg har dette.
NB hadde skiva hengende på langs,med laveste ytterst på sidene fikk ikke til og vri bildene på innlegget såå de er litt misvisende nå.

--
Med beste hilsen JRR50.

Besøk gjerne min hjemmeside: www.jrr-50.com

(NB,ny hjemmeside under laging,så det er nesten bare side oppsettet nå ,men bilder og slikt er underveis)

Hele tråden:

RSS på tråd