Personlig bilde

Veien videre for forumkonkurransen (Stevner)

av Øyvind F. ⌂ @, Bergen, fredag 16. desember 2016, kl. 07:45 (497 dager siden) @ krutnarr

Jeg tror vi skal holde på to konkurranser i måneden. Noen skyter kun kortvåpen, mens andre skyter kun lange. Da kan disse også skyte hver måned. En trenger jo ikke delta på alt heller.

Det bør være en smal sak å legge resultatene for hver måned ut på nett. Alt ligger lagret, så det er bare å hente ut dataene. Jeg begynte faktisk på det før årets konkurranser begynte, men kom aldri i mål. Men vil dette kunne telle som aktivitet? På resultatlistene vil du jo stå oppført med pseudonym.

Antall skudd: Å skyte på flere skiver bør være greit. Med noen skivetyper er det greit å ha mer enn fem skudd for å klare å kåre en vinner.

To ark som kan limes sammen til større blink: Dette har jeg også tenkt på, men blir det for komplisert? Jeg har også tenkt på om det kan bli et problem med marginer etc. med forskjellige printere, slik at skivene blir ulike. Vi kan gjøre en test med en større blink utenfor konkurransen.

Ting jeg har tenkt på:

Registrering av poeng: Det er kan være tidkrevende å plotte inn resultater og tolke skiver. Hadde det vært en idé at skytterne selv registrerer poengene via et skjema? Bilde av skive og poengsum må fremdeles legges inn på forumet som før. Systemet må lages, og jeg har ikke tid til dette før neste års konkurranser begynner, men kanskje utover våren.

Poenggivning: Nå poenggivningen slik at alle får 5 deltakerpoeng, mens de beste skytterne får ekstrapoeng fordelt slik:

1. plass: 10 poeng
2. plass: 9 poeng
3. plass: 8 poeng
4. plass: 7 poeng
5. plass: 6 poeng

Kanskje det kunne være en idé å utvide dette, slik at 6.–10. plass også får poeng. (6. plass får 5 poeng og 10. plass får 1 poeng). Alle under tiendeplassen får fem deltakerpoeng. Da kan det kanskje bli jevnere?

Skiver og vitner: Det er ingen tvang med vitner, men det hadde vært fristende å innføre ekstrapoeng for skyttere som kan bevitne at ting har gått riktig for seg.

--
Øyvind F. - forum admin
Bøker jeg har skrevet.

Hele tråden:

RSS på tråd