Personlig bilde

Längd på hylsa till kaliber 20 Rolling Block (Hagle)

av jrr50 ⌂ @, Tysnes, lørdag 7. januar 2017, kl. 19:45 (474 dager siden) @ danpeh
redigert av jrr50, lørdag 7. januar 2017, kl. 19:57

Legg til bilder da er det lettere og konstatere hva det er , men tenker nok du har en av de riflene som er borret opp til hagler. De største av dem va r cal 20 , men de fleste av dem var i 28og 24 ,
men har selv hatt en slik , i 20 ,Kongsberg rb rifle med oppborret et løp til 20 , dettte er ikke et problem p de i 28 , og 24 husker jeg ikke , men de er litt tynnere dermed trenger de ikke samme plassen over høna inn i kammeret .
Det er derfor de som var bygget om hos børsemakeren hadde slipt ut litt på kassen , en liten hakk på hver side av høne så den går litt lengre bak og da kunne den 65 mn patronen så hvidt føres i men de er trange da også ,
Har slipt til av på flappen på hønen på en av mine så den lot seg åpen ørlite lengre , da gikk den i , det kan også være at det er 2" 55 mm kammer men mest trolig er det 65 mm og det er bare at den ikke lar seg åpne langt nok , her ser du forskjellen , hvordan de børsemakerene slipte så de kunne åpnes mere .
[image]
Hagle kasse du ser hakket bak høna , som gjør den kan åpnes mere , denne ble bygget pistol i 577" Snider , denne hadée et cal 24 hagle løp før , men nå er den bygget om til rb pistol av meg -)

[image]
Rifle kasse for 44 mm patronen , og derfor er de med haglepatroner nesten umulig og få patrona over høna og hanen i kammeret , for den lar seg ikke åpen nok,
Eller det kan stå i en nyere hagle høne , med rund støt bunn som gjør den tar i kassen mye før , de passer kun i hagle kasser eller rifle kasser med mye slipt utav , hvis det er ei ombygget rifle med rb hagle høne må du slipe av litt så den lar seg åpen endel mere , for den er bredere på sidene i åpen stilling .

--
Med beste hilsen JRR50.

Besøk gjerne min hjemmeside: www.jrr-50.com

(NB,ny hjemmeside under laging,så det er nesten bare side oppsettet nå ,men bilder og slikt er underveis)

Hele tråden:

RSS på tråd