Personlig bilde

Konkurranse for januar 2017 (Stevner)

av jrr50 ⌂ @, Tysnes, tirsdag 24. januar 2017, kl. 19:00 (661 dager siden) @ jan.melland
redigert av jrr50, tirsdag 24. januar 2017, kl. 19:28

Da ble langvåpen skutt i dag på banen på kismul , med tilstedeværelse av flere fra klubben, ikke de store poeng summen men det ble skutt først tre skudd , så ventet jeg en stund og lot børsa kjøle seg siden det er jo kombi børsers natur og begynne og endre treffpunkt når en skyter mer en to tre skudd uten litt pause,
Første tre var utenfor litt til venstre for tellende bortsett fra en 2 ,
, har akkurat skiftet bolter og thightet hele børsa opp så den var veldig grei samling men går ørlite til venstre iforhold til før,
Så de tre siste ga iallefall noen flere poeng , enn de tre første ,det ble etter alle 6 var skutt 2+ ,8+2, siden de tre første nesten ikke ga poeng . [image]

Husqvarna mod 17 , kal 12,17 *44 R . Med kortet 50 alaskan hylser , Lee 515"/450gr , sizet ned til 510"/450 , med 55gr wano 3f .
[image]
[img
[image]
[image]
[image]
Skutt stående innunder taket på banen på kismul ,på vel 40 meters hold , i tusk regnet , opdaget ikke før jeg var kommet hjem det var tillat ned støtte på lang våpen , ja,ja det var morro uansett .....) så det ble skutt uten noen støtte , i to omganger a3 skudd .
3 siste større spredning men de ga iallefall flere poeng .
Men idag er det ikke tvil hvem som var problemet ikke børsa , først var det hele treffpunktet som skytter ikke hadde funnet ut av før skyting , ingen test skudd rett på konken uten prøveskudd , så var skytter for vinglete på de tre siste. Kjempe fornøyd med hvordan børsa er blitt .

Skjøt sittende med støtte på benken etterpå , på ordinære blinker og det var 10/9 /8 og kun i svarten p en haug med skudd , men dog med støtte til vinglete armer .

--
Med beste hilsen JRR50.

Besøk gjerne min hjemmeside: www.jrr-50.com

(NB,ny hjemmeside under laging,så det er nesten bare side oppsettet nå ,men bilder og slikt er underveis)

Hele tråden:

RSS på tråd