Personlig bilde

Konkurranse for februar 2017 (Stevner)

av Orion ⌂ @, Sandnessjøen, lørdag 11. februar 2017, kl. 15:33 (611 dager siden) @ sigbbred

På bison bør man bruke Sharps og skikkelig kaliber. :-P
Startet igår kveld med forberedelser. Ladet opp 10 stk .45-120. 4 innskytingsskudd, og 6 til konk'en. Bak kula, som er en Lyman Postell på 535 grains, har jeg 110 grns Wano P, 1 melkekartongskilling og 2 avispapirshillinger. Kulen fingersmurt med egenprodusert fett. På banen ble spissen på kulen gnidd inn med mykere kulefett før lading. Våpen: Pedersoli 1874 Sharps Quigley i cal. .45-120.
Trengte de 4 skuddene til innskyting, da siktene var innstilt på 100 meters hold fra sist jeg brukte riflen.
Skutt sittende med anlegg på skytebenken, på 40 meters avstand.
Det var et klubbmedlem til på banen og skjøt perkusjonsrevolver, så jeg trodde jeg skulle få bevitnet resultatet, men han fikk problemer med revolveren og forsvant før jeg var ferdig. :-(

Det gikk forbausende bra. Startet med en 9'er, deretter en 10'er i nesten samme hullet. Måtte ta en tur frem til skiva for å se, og det stemte. De satt så tett at det var blitt et ovalt hull.
Deretter fulgte 4 strake 10'ere. Ble litt trangt inni tier-ringen, så litt vanskelig å se der.

Score: 10+10+10+10+10+9 = 59 poeng

[image]
Kvelden før: Ny-pusset børse og ny-ladet ammo.

[image]
De 2 første skuddene satt tett :-D

[image]
Ferdig skutt

[image]

Hele tråden:

RSS på tråd