Personlig bilde

Konkurranse for februar 2017 (Stevner)

av jrr50 ⌂ @, Tysnes, mandag 13. februar 2017, kl. 14:49 (612 dager siden) @ Orion
redigert av jrr50, mandag 13. februar 2017, kl. 15:17

Da var februar konken overstått, og vinter bøffelen godt i hus, det ble en grei sum med rifla, husqvarna kombi børsa mi .

For revolver ble nå heller litt(en god del under gjennomsnitt ,den legger jeg til senere hvis ikke jeg bare sløyfer hele skiva av skam, men minus grader og steinhardt kulefett og perkrevolveren er ikke det store , og i tilleg ikke verdens beste revolver skytter bak heller :-( )

Her følger rifle resultater og bilder .
Men iallefall rifla er jeg meget godt fornøyd med dette resultatet , det ble skutt på klubbens bane på Kismul ,meg og klubbformannen var og prøve skjøt litt der oppe i dag .
Rifle :husqvarna mod 17. Cal 12,17*44r ,med :
50 alaskan hylser kortet til 43,8 mm lengde ,
kule :,hjemmestøpte Lee ,515"(sizet ned til 510") /450 grains .
Med 57 grains wano (ppp) 3f , en pappshilling mellom kule og krutt,
Og fyllt rillene i kula før den ble satt i hylsa og satt og hylsa krympet , med det gule Tc borebutter ,kulefettet .

og ladet og krympet hylser i det nye diesettet i 50 beowulf , jeg har kjøpt for bruk til denne ,som er helt perfekt med 50 alaskan hylser .
/dønn perfekte alle mål denne nye ytprøvde kombinasjonen ,bortsett fra dia mangler 1,7-1,8mm på hylse lengde
(50beowulf er oppgitt til 42 mm , kontra mine 43,8 mm 50 alaskan hylser )
(improviserer litt ,med sette pluggen så er det perfekt til 50 alaskan hylsene likevel )veldig fornøyd med resultatet av og lade 50 alaskan med dette Lee 50 Beowulf diesettet ;-) ;-)
kjøpt på brownells for 535,-kr for et 4 diers sett .:-) :-) ;-)

Tenkte jeg kunne legge til et nærbilde av noen patroner ladet med dette die settet , her er de:
[image]

Skytingen ble gjort på den nye banen vår for svartkrutt, på ca45-46 m , sittende på benken ,med ryggsekken på bordet fremfor meg og børsa i anlegg på ryggsekken min , siden det var lov med anlegg her

( denne gangen hadde jeg justert sikter og test skutt på forhånd også , den gikk midt i)
Resultat ble 2*10 og 4*9 ( nå ble det endel riving i skiva ,DESVERRE ,) :-(
jeg hadde pappskive bak men har nok ikke strammet nok opp arket før jeg tapet det opp på 1/2 m skiva det hang på , håper det går bra , har brukt noen kuler til og vise på skiva på bildene ,så det akal være lettere og se , er nesten tydlig da ,

[image]
[image]

[image]
Her er to treff , som begge jeg fikk til og bli 9ere.

[image]
Her er kulene satt opp for tre treff som etter nmitt skjønn ble 2*10 og en 9 .

[image]
Og den siste står alene , men mener det er en 9 iallefall , så da blir poengsumen etter min matte:10+10+9+9+9+9=56 poeng ,
[image]

( tror dette er min beste poengsum i konken så langt , men nå er den rifla blit enestående bra etter jeg har strammet opp kasse og byttet bolt mellom forskjefte og kasse ,så den er virkelig ei børse som går akkurat der jeg sikter ,resten er opp til meg nå:-)

--
Med beste hilsen JRR50.

Besøk gjerne min hjemmeside: www.jrr-50.com

(NB,ny hjemmeside under laging,så det er nesten bare side oppsettet nå ,men bilder og slikt er underveis)

Hele tråden:

RSS på tråd