Personlig bilde

Fengpannekrutt (Utstyr og tilbehør)

av jrr50 ⌂ @, Tysnes, mandag 20. februar 2017, kl. 12:24 (635 dager siden) @ kjberg
redigert av jrr50, mandag 20. februar 2017, kl. 12:34

Vil ikke lade rørene som selges på butikken til øyvind funke greit ,jeg har ikke hatt trøbbel med statisk med dem til nå , og jeg bruker kun 3f (fffg) for ladninger og 4 f for fengkrutt , så det burde vist hvis det ,skjedde men ikke opplevd det hittil , ,men da har jeg dem i medfølgende plast bokser hele tiden ,vet ikke om det kan spille inn litt her.
, de er gjerne litt vriene og dosere fengkrutt fra ,det fengkruttet jeg bruker er (4f ,ordentlig fint ) , og har en tendens og pakke seg litt og dermed komme i litt store doser på et rør uten kork .
og med 13 ladninger og 13 fengpanne krutt rør blir det gjerne litt mye , men skulle gjerne ha fått noen med litt gode konstruktør evner til og laga et plast lokk til disse som det kan doseres og tømmes lettere i panna fra ,
Men for min del må jeg si det samme skjønner ikke hvorfor horn , blir forbudt , stål ,/metall gennerelt kan jeg delvis skjønne men horn nei , dog er det vel ikke mitt bord og bestemme og er det bestemt må en finne gode lovlige løsninger iallefall,

--
Med beste hilsen JRR50.

Besøk gjerne min hjemmeside: www.jrr-50.com

(NB,ny hjemmeside under laging,så det er nesten bare side oppsettet nå ,men bilder og slikt er underveis)

Hele tråden:

RSS på tråd