Personlig bilde

Roger & Spencer (Håndvåpen)

av MrOneTwo @, tirsdag 21. februar 2017, kl. 09:00 (337 dager siden) @ Burgsmuller
redigert av MrOneTwo, tirsdag 21. februar 2017, kl. 09:07

Beklager sent svar... det jeg mente med mitt forslag er å gjøre inngrepet mellom sear og avtrekker mindre. Om man minsker anlegget på sear, så vil avtrekket føles mye bedre. Om du har kryp i avtrekket kan du så og si eller helt eliminere det..... Og det vil gå ufattelig mange år før du sliter bort "shimsinga", om du noensinne vil klare det. For du sliter ikke på loddinga, avtrekkern hviler jo bare oppå tinnet du har lagt på.

Du skal dog være forsiktig med å gjøre et avtrekk altfor lett. Det er nok litt modell avhengig, men jeg har sett en del gamle originale Smith Wesson model 3 revolvere som har fått slått av halvspennet pga at avtrekkern ikke går klar av halvspenn sporet ved skyting.

Jeg bruker alltid denne metoden på originale revolvere. For da er det ingenting som blir fysisk forandret. Den dagen du vil ha revolvern klin original igjen så er det bare å smelte bort tinnet. Jeg vet at Reldor også er tilhenger av denne metoden.

Litt stort bilde for å illustrere, men det får gå....

[image]

--
Jeg ble født på kvelden, men ikke i går kveld...

Hele tråden:

RSS på tråd