Personlig bilde

Identifisering av eldre hagle (Identifisering)

av jrr50 ⌂ @, Tysnes, fredag 3. mars 2017, kl. 14:17 (325 dager siden) @ Detroit

For en flott sak , dette er ikke noe man ser hver dag , gratulerer med flott klenodie ,

Men det var noen som brukte denne patenten , nå vet jeg ikke om dennne din er av det merket , men jeg sikter ti franske :Darne.
Men det var vel mest dobbelløpere , men fra medio på 1800 til slutten en gang ble de laget , et par bilder av noen :Darne hagler. Følger.
[image]
[image]

Men de ble visst laget liknende i england også men der vet jeg ikke merkets,eller merkenes navn .
Men her er en engelsk med sliding barrel og i pin fire faktisk :
[image]

Ellers var det også noen amerikanske ,civil war carbiner og rifler . Av de bakladete perkusjon og tidlige patron ,børsene som også hadde denne sliding barrel patenten , :sharps /hankins .bla.

Men dette var nå bare for og si litt rindt patenten uten at det hjelper deg med identifikasjon på børsa ,desverre.

Men er spent om noen her inne sitter med mere info ,og vet mere om eksakt denne din for den var veldig intresant , en flott gammel ,patent ,

--
Med beste hilsen JRR50.

Besøk gjerne min hjemmeside: www.jrr-50.com

(NB,ny hjemmeside under laging,så det er nesten bare side oppsettet nå ,men bilder og slikt er underveis)

Hele tråden:

RSS på tråd