Personlig bilde

Konkurranse for mars 2017 (Stevner)

av jrr50 ⌂ @, Tysnes, lørdag 18. mars 2017, kl. 18:44 (310 dager siden) @ Øyvind F.
redigert av jrr50, lørdag 18. mars 2017, kl. 18:58

da var konken ,for mars måned unnagjort både med lang våpen ,(husqvarna mod 17 , i cal 12,17*44 r) og for kort våpen ,revolver :NMA , remington 1858 ,

her er resultat for rifle :

kuler og ladninger, jeg har brukt : er for husqvarnaen ,lee 515/450gr sizet ned til 510, i 50 alaskan hylser, med 56grains med wano ppp(3f) , skutt på 42-43 m hold , sittende på benken, på banen ,med støtte ,som var lov etter reglene , mot ryggsekken , skutt i en pause under dugnaden i dag , på nye banen vår på kismul.
med følgende reaultat ,10+10+9 +6+7 +0= 42 poeng (det var ikke lett ,denne var absolutt mer vrien enn de tidligere skivene, [image]
[image]
[image]
blir begrenset med våpen bilde idag etter lang dugnads dag er det et gammelt bilde av børsa jeg legger ved, orker ikke pakke ut og ta bilder av børsa nå etter en lang dag må hvile litt først. [image]

Her er resultater for revolver ,:

NMA skutt på 15 m , sittende med støtte mot en palle , med overnevnte revolever , skutt med swiss no2 (3f) 25gr , dobbel papp shilling , og rws 1075+ hetter , og N.E.I kuler .hjemmestøpte , koniske 250 gr , og orginal fett fra ,stocholm vapen fabrikk foran kulene , (fåretalg/bivoks, og ricinolje)

[image]
[image]
resultat :9+9 +0+0 +b+b = 18 poeng
begynte med to skudd for høyde/treffpunkt , test , som skjøt under skiva, (hadde ei tlsvarende hengende litt lengre bort for og teste høyde , s
trefpunkt på ) skjøt så 4 mot ulven , og ladet to nye , men da hadde jeg selvfølgelig glemt og justere for høyden igjen så de endte omtrent akkurat som de første to test skuddene, de gikk under skiva,

skulle sikkert ,tatt og ladet alle seks opp først (før jeg startet skyte de gjeldende 6 ( men nå ble det 4+2 , men 4 sånn nogen lunde , og to helt borte f, under ) og hadde sikkert kommet bedre ut av det , men gjort er gjort, :-)

--
Med beste hilsen JRR50.

Besøk gjerne min hjemmeside: www.jrr-50.com

(NB,ny hjemmeside under laging,så det er nesten bare side oppsettet nå ,men bilder og slikt er underveis)

Hele tråden:

RSS på tråd