Årets bomkjøp på QXL? (Våpensamling)

av JanS, onsdag 5. april 2017, kl. 22:16 (535 dager siden) @ Øyvind F.

Jeg synes det er merkelig at Øyvind ikke har grepet inn ovenfor usakelige utsagn mot min person og heller etterlyst motargumenter. Kjøper opplyser å ha tre bajonetter av typen. Andre kan ha samme bajonett eller noen kan ha observert merkelige ting på noen av QXL-bildene jeg la ut av omtalte M/1912. På grunn av historikken og meningsutvekslingen så langt så virker det på meg som om det er sterke motkrefter som ikke vil ha noen omtale av eller diskusjon om bajonetten i det hele tatt. Forfalskning er ikke mitt ord, men det kan kanskje forumets lesere avgjøre når tråden er avsluttet. Mine ord er oppfilt gravrust bajonett ut fra fortalte døllebajonett historie med bilder og selvsyn samt bilder av omtalte kragbajonett med dobbel blodrand ala M/1912 fra samme selger. Først må jeg meddele at jeg fulgte Geirs råd og kontaktet 30.3 QXLs kundesevice for å få en kopi av mine spørsmål til selger angående rustslipt gravrust samt andre observerte problem med bajonetten for å dele disse på forumet. Svar ble lovet innen 24 timer. I vente på svar fra QXL la jeg ut 31.3 tre bilder av døllebajonetten og 4 bilder av kragbajonetten i håp om at også andre observerte det samme som meg. I går etterlyste jeg igjen manglende svar fra QXL. Etter supersalget av bajonetten på QXL syntes jeg det var merkelig at ingen på forumet tok det opp. Samlerkolleger opplyste meg senere at bajonetten var lagt ut på samlerforumet med mindre vekt. Her opplyste en bajonettsamler at han hadde flere bajonetter av en modell med forskjellig vekt noe som skyltes grad av slipning. Like etter ble bajonetten lagt inn på kvf som prøvebajonett M/1912 sammen med en annen umerka som var 42 gram tyngre med samme lengde. Er dette godkjenningsprosessen for prøvebajonett hos kvf? I min neste tråd skal jeg henvise til litteratur og kilder som kan underbygge mine påstander og i mellomtiden vil jeg oppfordre andre til bildeobservasjoner med beskrivelse for så å trå i bedet.

Hele tråden:

RSS på tråd