Personlig bilde

Konkurranse for mai 2017 (Stevner)

av jrr50 ⌂ @, Tysnes, søndag 14. mai 2017, kl. 13:26 (348 dager siden) @ jke

Her er mitt bidrag for mai konken, dette er med revolver, Remington 1858 NMA .med hjemme monterte Ruger target sikter (justerbart både opp og ned og sideveis baksikte ) og Ruger target fremsikte ,som er forhøyet den er også nå patron konventert i cal 45long colt ,Taylor konverteringsett,
Og har fått nye skjefte plater også siden sist . Nå er den blitt staselig synes jeg .:-)
,( ikke rustfri den er bare polert vanlig stål ,så det er et mareritt og holde den blank og ren, så her er det en time ,halvannen etter bruk med bare vask og puss,så ikke den forhatte rusten skal få feste noe sted)

Ammunisjon ,hylser er winchester ,magtech 9-1/2 LP hetter , 21gr wano ppp, , og hjemmestøpte Lee 454"/200gr FN .(kjempe fornøyd med disse her de er helt perfekt til bruk i denne revolveren , så det var blink på kulevalget ,endelig.

Skutt sittende på en stein på 16-17m ,med to hender uten støtte ,
Grunnen til det ble et par meter ekstra,er for der står det en stein som er så god og sitte på for og få rette høyden i forhold til det hjemmelagde skivestativet på myra her hjemme,

Poeng: 30 (5+5+6+8+5+1)
Hadde litt trøbbel med høyden i dag, den gikk rett på sist, men nå gikk den en tanke høyere, jeg siktet midt på på den første som er den høye 1eren . Så derfor måtte resten tisvarende siktes under, omtrent i legg høyde på soldaten .

Vet ikke hvorfor om jeg kansje har vert borti høyde justeringen på baksiktet mitt eller noe. [image]
[image]
[image]
[image]
[image]

--
Med beste hilsen JRR50.

Besøk gjerne min hjemmeside: www.jrr-50.com

(NB,ny hjemmeside under laging,så det er nesten bare side oppsettet nå ,men bilder og slikt er underveis)

Hele tråden:

RSS på tråd