M1818 kongsberg flintlås pistol, 200 års jubileum (Våpensamling)

av JanS, torsdag 1. februar 2018, kl. 10:49 (261 dager siden) @ G.Larson

Krutnarren tror visst at observasjoner og beskrivelser av forfalskninger er nye antagelsker og ikke ny viten. Hans eksempel angående manglende nasebånd på 40-50 pistoler viser at har liten kunnskap om vår nye våpenproduksjon med merking som startet på Kongsberg i 1818. På Sparknektens gjentatte spørsmål så avventer jeg flere avsløringer på den omtalte M/1818 forfalskningen med A.G. på det brannoppfilte løpet. Nå ser det ut som forfalskningen vil aller helst skifte ham siden flere har uttalt at de liker og har lyst på den. Trond kan selv lese og har innrømmet at han ikke har noen M/1818 i sin unike samling. Jeg tror heller ikke han ønsker omtalte juksepistol etter hamskifte innlemmet. Hvis jeg får lov av Øyvind så vil jeg på vegne av meg selv og forumet få takke Trond for å vise oss andre sine sjeldne urørte godbiter med særlig venstrehånds marinepistolen M/1828 i denne forbindelse som jeg mener er den flotteste Kongsbergproduserte pistol. Denne så jeg for andre gang da Trond lot seg avbilde i bladet Kapital på midten av 1980-tallet? Til slutt, Glarsons gnål har jeg svart flere andre på.

Hele tråden:

RSS på tråd