Norsk fallblokk H.Larsen og H. Torgersen patent (Patronvåpen)

av FrankWS, mandag 23. juli 2018, kl. 14:33 (274 dager siden) @ Trond

Dette innlegget dit Trond synes jeg at jeg burde få svare på. Ja jeg betviler ikke at du har en stor våpensamling, som du skriver trolig har du landets største private samling av Larsen. Men enten har du overhodet ikke peiling på verdien av gamle svartkrutt våpen, eller så prøver du å prate ned prisen, slik at du kan få tak i ei børse som jeg registrerer at du mangler i din samling.
Jeg kan opplyse deg at jeg selv kjenner våpensamler miljøet meget godt, Har samlerlisens, samt en del svartkruttvåpen, er også medlem i NVHS og har en del kontakter i dette miljøet. Har dessuten en del år på baken til å vite at det ikke er enkelt personer som bestemmer prisen på en vare, men markedet. Samler miljøet er ikke så voldsomt stort i Norge, så de fleste innad kjenner de fleste og måten enkelte, (men heldigvis få av denne gruppen) får tak i sine samlerobjekter. Ja jeg har registrert at du mener at rifla er verdt rundt 7-8000,- Har dessuten å registrert at flere mener prisen på den er betydelig høyere. Som jeg skrev i et tidligere innlegg var jeg tilbudt 25K, derfor satte jeg minsteprisen til 10-12.000,-
Derfor synes jeg ditt innlegg er litt spesielt da det kommer mange måneder etter jeg opplyste i en tråd at jeg var tilbudt 25K for den, men valgte å avstå. Men du svarer i tråden at den overhodet ikke er verdt denne summen kun timer etter jeg legger den ut for salg.
Jeg kan opplyse deg at børsa ble solgt til 26.000,- etter bud fra flere personer. Så din verdivurdering er totalt feil. Håper du Trond ikke tilhører den utrolig lille gruppen av samlere som ikke skyr noe for å få tak i samlerobjekter.

Denne tråden er herved stoppet fra min sida da børsa er solgt og overlevert ny eier.

Mvh Frank

Hele tråden:

RSS på tråd