Svartkruttbestilling (Utstyr og tilbehør)

av Gunnar, mandag 10. mars 2008, kl. 12:16 (4057 dager siden) @ The Norwegian

Hei,

Etter tips fra webansvarlig har jeg registrert meg som bruker.
Undertegnede jobber med "kruttsaken" hos Engelsrud NFI Pyrotechnics i Oslo.
Som leverandør er jeg ikke uhildet, men jeg håper kan likevel bidra med noe informasjon.

Jeg kjenner ikke hele forhistorien her, men har fått med meg at det har vært en del fram og tilbake. Det som de facto er og blir noe av utfordringen (ved siden av prisen) er transport av svartkrutt innenlands (pga 1.1D transportklassifisering).

Dette gjelder ikke bare Norge, men faktisk hele verden (det ser vi som jobber med profesjonelt fyrverkeri).

Vi er over hele landet på arrangementer og transporterer 1.1.D i den sammenheng. Vi har allerede levert krutt til svartkruttskyttere i Trondheimsomr ifm et arrangement vi hadde der oppe 1. mars. Tilsvarende planlegger vi et pyrotekniske innslag på Bodø Airshow 15/16 juni og kan levere svartkrutt i den forbindelse. Dette er ingen permanent ordning men det bør vi kunne løse på litt sikt. Smarte ideer og forslag mottas med takk.
For til syvende og sist handler dette om organisering, samkjøp og samarbeid lokalt (klubbnivå) mm.

Avslutningsvis vil jeg påpeke at prisen 520 kr/kg kanskje kan virke litt stiv, men jeg jeg ønsker å påpeke at det _ikke_ er spesielt god dekning på handel av svartkrutt i de kvantumene det er snakk om. I motsatt fall hadde vel tidligere leverandører fortsatt med leveranse av svartkrutt.

Vi setter en bestilling hos vår leverandør i Tyskland så snart vi mottar bestillinger på minimum 100 kg (vi mangler ca 60 kg) i skrivende stund.

Mvh

Gunnar B
Engelsrud NFI Pyrotechnics
mob: 90 91 94 84
hjemmeside: www.fyrverkeri.no

Hele tråden:

RSS på tråd