Personlig bilde

Import/Kjøp i Norge - Pedersoli (Hagle)

av Daniel T, Bergen, fredag 8. juni 2012, kl. 12:32 (1933 dager siden)

Hei.
Jeg vuderer å kjøpe en sideligger hanehagle fra Pedersoli. Hva er bedre (pris/ventetid) ved Pedersoli våpen - Import eller kjøp i Norge?

Hilsen,
Daniel.

Personlig bilde

Import/Kjøp i Norge - Pedersoli

av nevS, Minnesund, fredag 8. juni 2012, kl. 15:22 (1933 dager siden) @ Daniel T

Børselars as har import på Pedersoli og uberti til Norge.

Ring til Nina Bratli der og si hva du ønsker, hun får til det meste.
Priser og annen leveringsinfo må du spørre henne om.

--
Samler på sisteplasser.
Skytter ikke samler.
Lytt til erfaringer.
Gode råd som det å tru og synsing funker kanskje når du har prøvd rådene fra en med erfaring.

Personlig bilde

av Daniel T, Bergen, lørdag 9. juni 2012, kl. 14:58 (1932 dager siden) @ nevS

Takk for rask svaret. :)

av kølbrennern, Kyrksæterøra, lørdag 9. juni 2012, kl. 22:40 (1932 dager siden) @ Daniel T

Har kjøpt 2 Pedersoli langvåpen fra Hunters House og Karlsunde Sport i Danmark, i 2009 og 2012. Sparte ca kr 5000 på begge mot Norsk pris, inkl frakt og moms. Som å kjøpe fra hvilken som helst forhandler i Norge. God service, og rask respons på mail og telefon. Det jeg kjøpte var en Sharps og en flintlåsmuket. Leveransetiden var 4-5 mnd, da begge var bestilt fra fabrikk.

R.

Personlig bilde

av nevS, Minnesund, søndag 10. juni 2012, kl. 12:23 (1931 dager siden) @ kølbrennern

Det er ikke leverandørenes feil at det er lang leveringstid på Pedersoli, feilen ligger helt og holdent hos produsenten.

Jeg bestilte et par Carleton pistoler og det manglet 4 dager på 6 mdr før vi fikk de.

Prisene er veldig forskjellig på våpen i norge og andre deler av europa pga frakt og den generelle forskjellen på pris.

Personlig velger jeg å vente en stund for å støtte de norske leverandørene og beholde de norske garantiene og muligheten til å klage om noe skjer ved oppmøte hos leverandøren.

--
Samler på sisteplasser.
Skytter ikke samler.
Lytt til erfaringer.
Gode råd som det å tru og synsing funker kanskje når du har prøvd rådene fra en med erfaring.

Personlig bilde

av Daniel T, Bergen, torsdag 14. juni 2012, kl. 09:36 (1927 dager siden) @ nevS

Helt enig, at det er viktig å støtte norske leverandører og betale litt mer, men en forskjell av 5000kr er for mye. Jeg skal i hvert fall sjekke priser på de forskellige leverandører nå også bestemmer jeg meg.

Takk for svarene alle sammen! :)

RSS på tråd