Personlig bilde

Visuell nytelse for de sære. (Kammerlader)

av krutnarr ⌂, Søgne, fredag 7. september 2012, kl. 09:48 (2204 dager siden)

Hei.
Dette er kansje litt sært å skrive om, men noen av oss er skrudd sammen slik at det visuelle av og til overgår det å prestere bra på skytebanen.:flower:

Her om dagen kjøpte jeg noen skrotdeler til en kammerlader. Jeg skulle bruke lås, kolbekappe og bandfjærer. Resten var beregnt til ved.
[image]

Nyskjerrig som jeg er begynte jeg å pusse på den sortmalte stokken for å se hva den var laget av. Grovt 60-papir og uten tanke for noen ødeleggelser her. Det som kom frem var spennende. Først trodde jeg den var pill råtten. konturer av grått og brunt med svært forskjellig harhetsgrad dukket opp.
[image]

Litt finere behandling gav et riktig så fint visuelt bilde. Nydelig:

[image]

[image]

Dette blir det faktisk 2-bånds kammerlader av etter hvert. Mangler kun er par løpsbånd. (Annonse på markedet ligger ute ;-) )

[image]

--
Besøk meg på www.krutnarr.no
Mail meg på: krutnarr@krutnarr.no

Personlig bilde

Visuell nytelse for de sære.

av jæger justnæs @, Kristiansand, fredag 7. september 2012, kl. 12:07 (2204 dager siden) @ krutnarr

Flott stokk, veden ser ut som surnet tre som gjerne brukes til knivskaft og denslags.
Synes det ser ut som bøk på sidespeilet/høyre side av låsen mens resten av strukturen ikke er helt gjenkjennelig.
Flott å få den fram i lyset igjen, krutnarr!
Og nei, vi er vel ikke sære, vel? :nerd:

Personlig bilde

av runastav, fredag 7. september 2012, kl. 17:40 (2204 dager siden) @ krutnarr

Den ble jo flott den børsa der, du er hendig krutnarr lag nye bånd sjøl ;-) Her er bilde av min 3 bånds og 2 av løpsbanda er produsert av undertegna du ser hvilken?
MVH
Runar[image][image][image]

Personlig bilde

av krutnarr ⌂, Søgne, lørdag 8. september 2012, kl. 00:12 (2203 dager siden) @ runastav

Lage sjøl ja.....hmmmmm. Det tror jeg at jeg må. Lite å hente på markedet ivertfall. Sliter litt med å finne tykke messingplater. Noen gode råd?
De du har laget ble ivertfall sabla flotte. Å ja.... Jeg ser at det er band nummer 2 og 3 fra kammerdelen.;-)

--
Besøk meg på www.krutnarr.no
Mail meg på: krutnarr@krutnarr.no

Personlig bilde

av runastav, lørdag 8. september 2012, kl. 07:32 (2203 dager siden) @ krutnarr

Skraphandleren/ metallgjennvinning der er bla messing. Hehe, det midtre båndet er originalt;-)

Personlig bilde

av Hand, lørdag 8. september 2012, kl. 10:27 (2203 dager siden) @ runastav

Glimrende tiltak, krutnarr! Liker tråder som dette, der noen finner "skrammel" og får det til å se tiltalende ut.
Bare lurte: - Hvor tykk må messingen være for å kunne bli løpsbånd?

Hand

av Yellowboy @, Nordpå, lørdag 8. september 2012, kl. 11:12 (2203 dager siden) @ krutnarr

Bånd lages best av 40 mm kanonhylser, bånd i flere diametre..........

RSS på tråd