Personlig bilde

Import av 12,7 (Lover og regler)

av Burgsmuller @, Oddøling på Romerike, mandag 17. juni 2013, kl. 21:57 (1559 dager siden)

Hvordan går man frem for å kjøpe og importere en husqvarna 12,7 fra Sverige og få den avregistrert? Svar og hjelp motas med stor takk

Mvh B

--
T.B

Import av 12,7

av Cap'n Redneck, close to Hell., tirsdag 18. juni 2013, kl. 18:08 (1558 dager siden) @ Burgsmuller

Klikk på linken "Import fra utlandet", øverst på denne websiden...
Deretter klikker du på "Sverige".

--
"As long as there's lead in the air, there's still hope..."

Personlig bilde

Import av 12,7

av Burgsmuller @, Oddøling på Romerike, tirsdag 18. juni 2013, kl. 22:58 (1558 dager siden) @ Cap'n Redneck

Joda så langt er jeg med, men fortsatt så lurer jeg på hvordan man avregistrerer rifla

--
T.B

Personlig bilde

Import av 12,7

av perk71 @, Trondheim, tirsdag 18. juni 2013, kl. 23:19 (1558 dager siden) @ Burgsmuller

Selger må ta kontakt med politiet, for å avregistrere våpenet for eksport til Norge. Og da følger det normalt med et dokument som du må framvise på toll stasjonen, så de fysisk registrerer at våpenet går ut av Sverige. Våpenet må også framvises på tollstasjonen. Men problemet kan bli å få våpenet avregistrert for ikke alle politi stasjoner godtar at man henviser til norsk våpenlov med 1890 regelen, men krever papirer fra det norske politiet på det spesifikke våpenet. Å det sitter langt inne hos det norske politiet å skrive ut et slikt brev.

Og det koster 700sek å få avregistrert våpenet og det må selger forskuddsbetale for deg.

--
Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
men fik hans pande ei i sønder,
nei, der skal Kugle til en Thrønder.

Import av 12,7

av Balcar @, Asker, onsdag 19. juni 2013, kl. 13:50 (1557 dager siden) @ perk71

Jeg kjøpte min i forretning, som skaffet utførselslisens den gangen(2010) kostet det SEK 600,-.
Det var veldig viktig at jeg fikk den stemplet på tollstasjonen(Ørje), og sendte den tilbake til butikken. Rifla var dermed ute av det svenske registeret, og ikke innskrevet i det norske manntallet.

RSS på tråd