Personlig bilde

Gambler skyteavstand! (Munnladning)

av runastav, tirsdag 31. desember 2013, kl. 13:54 (1728 dager siden)

Hei Godtfolk!
Litt lått og løye på tampen av året;-) Min dobbelløp lommepistol ladet med 13grs 3F og kal 40" rundkule i fettlapp, skyteavstand 2m hehe:-P 4 skudd, 3 treff bommen pga naglebit;-) Godt nytt SVARTKTUTT ÅR til alle!
Mvh Runar
[image]

Personlig bilde

Gambler skyteavstand!

av qualibra @, torsdag 2. januar 2014, kl. 02:29 (1726 dager siden) @ runastav

Dæsken, detta var nifs presisjon gitt !

Du kunne faktisk rygget enda et par skritt lenger unna
trekanten og fortsatt reint teoretisk hatt sjans til å
treffe den en gang til hvis du hadde hatt kuler nok med deg!:rotfl:

Godt nytt år til deg også .;-)

--
qualibra

Personlig bilde

Gambler skyteavstand!

av jæger justnæs @, Kristiansand, torsdag 2. januar 2014, kl. 10:03 (1726 dager siden) @ qualibra

Det var imonerende skyting, runastav :-)
Ikke lette å sikte med sånne småtasser, det blir vel mest 'peke og håpe'?

Personlig bilde

Gambler skyteavstand!

av qualibra @, torsdag 2. januar 2014, kl. 16:00 (1726 dager siden) @ jæger justnæs

Håper at spøken min falt i god jord .:lookaround:

"runastav" er neppe av de aller mest hårsåre her - tror jeg ?:-D

--
qualibra

Personlig bilde

Gambler skyteavstand!

av runastav, torsdag 2. januar 2014, kl. 19:41 (1725 dager siden) @ qualibra

Hei Godtfolk!
takk karer for vakkre ord hehe:-) Eldar, å nei du det skal nok mere til for og vippa oss gamlekarane av pinnen ja. Venta nå på værforandring så flere våpen kan få prøvd seg;-)
Mvh Runar

Gambler skyteavstand!

av Yellowboy @, Nordpå, mandag 13. januar 2014, kl. 14:49 (1715 dager siden) @ runastav

Måtte bare henge meg på denne tråden. Fikk nettopp en Sharps .32 derringer i hus, og da man tilfeldigvis hadde en eske med gamle .32 short liggende. Litt problemer med klikk, men ok, avstand 2 meter

[image]

Gambler skyteavstand!

av adhoc @, mandag 13. januar 2014, kl. 17:45 (1715 dager siden) @ Yellowboy

Hei.

Mente å ha sett noe lignende i faderns etterladenskaper, på hue først ned i esker og kister, og jaggu der varn! :-) Så langt jeg kan skjønne så må disse omtrent være tvillinger.

[image]

Glattløpet cal. 40 og fullstendig uskytbar, meeen det kan det vel kanskje bli en råd med.

@: runastav
Skal ikke kuppe tråden din med dette prosjektet, lover jeg skal starte en egen tråd.

Men det er et par ting jeg lurer på om du kunne hjelpe meg med , hvis det er orginalnipler i pistolen din vet du hvilken dim. det er på de og vet du om løpa er skrudd i blokka?

Skyteavstand 1-5 m er vel realistisk av hva man kan håpe å treffe noe på :-)

Mvh

Personlig bilde

Gambler skyteavstand!

av runastav, mandag 13. januar 2014, kl. 19:41 (1714 dager siden) @ adhoc

Hei Godtfolk!Sjå der ja flere lommepistol folk;-) Yellowboy, den Sharpsen var ikke dum og så treffer den jo der den skal:-)
adhoc, ja der har du jo en maken til min. Min er sannsynligvis lagd i Belgia, men finner kun serinummer 15 på den, så da er vel din 14 eller 16 hehe:-D
har kun løsna en pistong, den andre sitter bom fast og som du ser ca 5,2mm dia på gjengene. Løpa er skrudd inn i låskassen ja med innvendige gjenger i pipene. Ja løpa ja, mine hadde knasster innvendig sikkert etter støpingen av di som den godeste AJ foreslo. Vel, de måtte fjernes før skyting naturligvis. Kuppe tråden adhoc????? Neiii her er der så lite som skjer at ALLE innlegg med bilder blir prisett det kan jeg love deg!
Runar
[image]

[image]

[image]

Gambler skyteavstand!

av adhoc @, mandag 13. januar 2014, kl. 20:51 (1714 dager siden) @ runastav

Min er sannsynligvis lagd i Belgia, men finner kun serinummer 15 på den, så da er vel din 14 eller 16 hehe:-D

Serienummer????, min er enten et eksemplar født utenfor ekteskapet, eller så har den vært i dårlig selskap og fått sitt serienr. slipt vekk :cool:

Takk for info om pistonger og løp, imorgen blir det å stappe mekanismen i varm disel og la den stå der en god stund. Pistongene er skambanka, her blir det alle triksa i boka :-D

Mvh

Personlig bilde

Gambler skyteavstand!

av runastav, mandag 22. september 2014, kl. 16:30 (1463 dager siden) @ adhoc

Hei Svartkrutgodfolk!
JJ lurte på ein test av min nye lommepistol, her er den:-)
Lading, kal 40 rundkule i fettlapp, gryn, 10 grs PPP skyteavstand 2 skritt og fra hofta;-)
Mvh Runar
[image]

Personlig bilde

Gambler skyteavstand!

av jæger justnæs @, Kristiansand, tirsdag 23. september 2014, kl. 05:50 (1462 dager siden) @ runastav

Se det, fine hull og samling! Går litt høyt, hadde du glemt å ta ut innleggssålene? :-)

RSS på tråd