Personlig bilde

Pietta 1858 (Håndvåpen)

av martini, mandag 23. februar 2015, kl. 11:49 (1064 dager siden)

Har en Pietta 1858 hvor det er stor slakk i sylinder pinnen .Det går bra å skyte 1 tønne,men tønne nr 2 blir vanskelig å få til gå rundt,problemer med halvspenn og hel spenn.Noen som har erfaringer med dette problem som kan komme med tips er jeg takknemlig for det.

Personlig bilde

Pietta 1858

av nevS, Minnesund, tirsdag 24. februar 2015, kl. 06:05 (1063 dager siden) @ martini

Jeg erfarte det samme med mine revolvere..

Det jeg gjorde var å rense tønne og Aksel med bremserens.
Bak kula la jeg en smurt wad og da ble slammingen mindre i tønnegapet og på akselen.

--
Samler på sisteplasser.
Skytter ikke samler.
Lytt til erfaringer.
Gode råd som det å tru og synsing funker kanskje når du har prøvd rådene fra en med erfaring.

Personlig bilde

Pietta 1858

av jæger justnæs @, Kristiansand, tirsdag 24. februar 2015, kl. 07:57 (1063 dager siden) @ nevS

Jeg har ikke erfaring med Remington men på Coltene(som har smøreriller) og på patronrevolvere med glatt aksling har jeg super erfaring når jeg bruker rikelig med Lube1000+/Bore Butter/Wonderlube og hva de nå heter. Aldri opplevd å få tønneproblemer etter flere serier eller 30-skudds felt. Men hver mann sin oppskrift, prøv deg frem og kanskje kan du kombinere tips til du finner noe som passer deg.

--
Best når det smeller!

Personlig bilde

Pietta 1858

av martini, tirsdag 24. februar 2015, kl. 18:56 (1063 dager siden) @ jæger justnæs

Takker dere begge for svar ,får da prøve forslagene eller kjøpe ny aksel. Hilsen Martini

RSS på tråd