Personlig bilde

Norsk Mesterskap. Feltskyting. (Ikke spesifisert)

av kjberg @, 1878 Hærland, mandag 8. juni 2015, kl. 21:54 (839 dager siden)

[image]

Personlig bilde

Norsk Mesterskap. Feltskyting.

av Per Ljøgodt @, tirsdag 9. juni 2015, kl. 13:32 (838 dager siden) @ kjberg

Noen betraktninger her jeg sitter med benet høyt hevet. Noe som dessverre gjorde sitt til at jeg ikke fikk vært med på NM felt i år.
Ja det er synd at ikke flere stiller opp på stevner når vi er registret over 1200 medlemmer i NSU, men dette kan ha sin naturlige forklaring.
Ikke alle har mulighet for å reise land og strand rundt for en helgs skyld. Ferien har ikke startet for de fleste av oss enda og det er de færreste som bare kan ta seg fri for å dra på stevner.
Jeg selv har dessverre ikke den muligheten når stevnene går utenfor Østlandsområdet.
Har også en familie som dette skal passe for.
Atter andre har spesialisert seg på spesielle hold og skyter ikke felt.
Antall skyttere på NM skive har ligget rimelig stabilt lavt (50-60) i veldig mange år nå så her må man da eventuelt tråkke mange styrer ned i søla. (For du kan vel ikke være fornøyd med at slikt tall i ferien til folk heller Kjell)
Det blir for dumt å skyte på NSU's styre at ikke folk eventuelt har anledning til å møte opp på et stevne.
Det var sannsynligvis ikke flere på NM felt eller NM hagle når du satt som President så her har du muligens skutt deg selv i foten.
En annen ting som skremmer bort flere av skytterne er alt bråket som har vært i unionen i flere år nå.
Enkelte har også gitt signaler om at de IKKE kommer på NM skive og generalforsamlingen da de ikke orker eller gidder å høre på alt bråket som visse "klikker" lager hvert år. DETTE JAGER MED ANDRE ORD SKYTTERE VEKK FRA SPORTEN VÅR.
Jeg satt selv i styret i NSU i 4 år og en av grunnene til at jeg ikke tok gjenvalg var at jeg orket ikke mer av alt bråket som kom fra en engere krets i union.
Jeg tror jeg med hånden på hjertet kan si at nesten alt av bråk og beskyldninger dessverre kom fra Eidsberg og deg Kjell.
Vi å dra opp noe her men,jeg har gudskjelov tatt vare på alt av mailer og skriv i hele denne perioden.
Jeg satt som sagt som sekretær i 4 år og i denne perioden hadde vi 3 presidenter.
Jeg kan meget trygt si at Ståle Helland var den beste av disse og vi fikk gjort enormt mye mer styrearbeid med ham enn med de to andre.
Tror ikke mange skjønner hvor mye Ståle har arbeidet opp mot POD og Miljødepartementet.
Det er hans fortjeneste at vi faktisk kan skyte med bly i haglene våre og han jobbet enormt med Direktoratet opp mot "kruttsaken"
Han dro flere ganger ens ærend til Oslo for å delta på store møter om dette og mye annet. Hvor mange andre presidenter har gjort dette?
I tillegg har han i sine perioder arbeidet enormt hardt for å få på plass et godt og moderne regelverk.
Til slutt. La oss nå for guds skyld slutte med alt bråket og pisspreiket og konsentrere oss om det viktigste. Sporten og hobbyen vår.
Vi vil forsvinne om noen år dersom vi ikke får inn nytt blod i unionen og det nye blodet kommer ikke dersom gamle "gubber" skal krangle. Det gidder de bare ikke. Mye annen moro og finne på der ute.

Kjell: En liten undring til slutt siden du kommer med dette brev.
Hvor var du når DM 25 m, DM 100 og DM hagle ble arrangert?

Personlig bilde

av runastav, tirsdag 9. juni 2015, kl. 13:49 (838 dager siden) @ Per Ljøgodt

Hei Svartkrutt Godtfolk og andre.
Ja ja, krangling i ledelsen fører kun til TULL! Vi har vel mere enn nok med at MYNDIGHETENE er etter oss hele tiden?
Mvh Runar

Personlig bilde

av kjberg @, 1878 Hærland, tirsdag 9. juni 2015, kl. 16:54 (838 dager siden) @ runastav

Hei! Runar takk for sist.
Det jeg egentlig spurte om var vel bare om vi hadde en strategi for hvordan vi muligens kunne få litt mere aktivitet på svartkrutt stevner. Det heter vel rekrutering. Våres område av sportsverden er vel ikke det som fenger mest blant ungdommen i dag. Personlig sjikane er vi vel blitt litt for voksne til, og ser helt bort ifra. Men vi har jo alle vårt å stri med.
Fortsatt god dag, og hold kruttet tørt. Man vet aldri hva som venter rundt neste sving. (enig med Runar)
Kjell Bergersen.

Personlig bilde

av Per Ljøgodt @, onsdag 10. juni 2015, kl. 22:29 (837 dager siden) @ kjberg

Ditt svar krever en kommentar Kjell.

1: Jeg kan ikke se et eneste sted i brevet hvor du aktivt går ut på en positiv måte å etterlyser strategi, mer aktivitet eller rekrutering. (Eller selv kommer med gode forslag)
Du skriver riktignok i ditt første brev: "Hvor går vi, og hvordan vil NSU takle dette videre?", men det er langt unna hva du sier du mener.

2: Det du også skriver er: "Hvor er styret i NSU?. Har vi valgt personer som ikke bryr seg om det vi driver med?"
Videre skriver du "Viktig å møte opp på generalforsamlingen i år, da toppene i styret SKAL skiftes ut. Klokka ringer folkens det er på tide å våkne opp"
Hvilken klokke ringer og hvorfor skal jeg våkne opp?
Skal "alle" toppene i styret skiftes ut?
Det er det vel generalforsamlingen som bestemmer.
Også lurer jeg fælt på en ting.
2 steder her på forumet blir medlemmene bedt om å møte opp for å få skiftet styret.
Hvorfor er det så viktig at styret skiftes ut?
Når folk skriver det så forventer jeg at de også i klartekst skriver hvorfor og har fornuftige resonemang rundt dette. Da snakker vi sak og vi går ikke etter mannen.

3: Personlig sjikane????????
Man skal lete veldig godt å ha rimelig god fantasi dersom du kan påstå at jeg kommer med personlig sjikane.

4: "Vårt å stri med"???
Det er vel meg du sikter til?
Mener du å insinuere eller beskylde meg for å ha psykiske problemer eller noe sånt.
Dette er vel grov sjikane???

Dette blir siste innlegg fra meg for nå skal jeg kose meg ute og konsentrere meg til et forhåpentligvis fantastisk NM på Årnes. Så langt er alt i rute og alt ser bra ut.

God sommer alle sammen og velkommen til Årnes

av Hans T @, torsdag 11. juni 2015, kl. 09:31 (836 dager siden) @ Per Ljøgodt

Det som er viktig er at det kommer mange medlemmer på generalforsamlinge, og slik som jeg leser innleggene du sikter til, så er det kun en opplysning om hvem som er på valg, slik at om det er noen som ikke er fofornøyde med dem som sitter der kan komme med forslag til nye kandidater. Det er jo generalforsamling som bestemmer hvem som skal sitte der. Hva som foregår i styret kan jeg ikke skrive noe om her,selv om jeg sitter som sekretær. Da vi i styret er pålagt munnkurv overfor medlemene.

Hans Torslett
94183480

Personlig bilde

av kjberg @, 1878 Hærland, torsdag 11. juni 2015, kl. 13:36 (836 dager siden) @ Hans T

Hei! igjen alle sammen.
Jeg er nok litt for dårlig til å formulere meg på trykk ( tror jeg)
I mitt første innlegg utrykker jeg at jeg er bekymret for det lave deltager antallet på DM og NM. Jeg kan berolige Per med at det ikke står noe mellom linjene, som han selv kan lese. Heller ingen navn eller trykk på enkelte ord. Det jeg personlig og EFP er ute etter er at ting skal gå rett for seg, Jeg sier ikke at noe er galt.
General forsamlingen bestemmer hva som skal skje og hvilke personer som blir valgt inn i styret. Og hva disse skal gjøre i kommende år. General forsamlingen er suveren i så måte. Tror nok dette får være god nok forklaring, uten baktanker og mellom linjene. Ufint å legge ord i munnen på andre, som de aldri har uttalt.
God Dag Til Alle. Kjell Bergersen.

RSS på tråd