Personlig bilde

Ny Dagen i dag-funksjon (Drift)

av Øyvind F. ⌂ @, Bergen, mandag 19. oktober 2015, kl. 09:30 (670 dager siden)

Jeg la til en liten ny funksjon som viser en liten eller stor historisk hendelse som har skjedd på denne datoen opp gjennom historien – selvsagt med fokus på våpen- og militærhistorie. Etter litt testing de siste dagene er den nokså klar, tror jeg. Den er litt gjemt rett over Facebook-boksen i venstremenyen.

[image]

Klikk på Les mer ... for å lese hele hendelsen og eventuelt se bilder. Nye hendelser kommer automagisk ved midnatt hver dag.

Den er ikke veldig mobilvennlig, men det er heller ikke resten av svartkrutt.net, bortsett fra butikk og blogg. Det står på planen å gjøre svartkrutt.net mer mobilvennlig nokså snart, og forhåpentligvis skjer det noe til neste år.

--
Øyvind F. - forum admin
Click here to read more about my new book: blackpowderbook.com.

Personlig bilde

Ny Dagen i dag-funksjon

av jæger justnæs @, Kristiansand, mandag 19. oktober 2015, kl. 09:46 (670 dager siden) @ Øyvind F.

Fin funksjon! Har blitt litt nettsøk etter å ha lest snuttene de siste dagene :-)

--
Best når det smeller!

Personlig bilde

Ny Dagen i dag-funksjon

av Oddvar, Disenå, mandag 19. oktober 2015, kl. 20:52 (670 dager siden) @ jæger justnæs

Helt enig
Kjempefint og artig:-D

Personlig bilde

Ny Dagen i dag-funksjon

av G.Larson, tirsdag 20. oktober 2015, kl. 18:07 (669 dager siden) @ Oddvar

Artig og fin liten sak. :-) Er det også mulig å bla seg bakover for å titte på gamle Dagen i dag?

--
Ståle B.

Personlig bilde

Ny Dagen i dag-funksjon

av Øyvind F. ⌂ @, Bergen, onsdag 21. oktober 2015, kl. 09:34 (668 dager siden) @ G.Larson

I utgangspunktet var det litt av meningen at Dagen i dag skulle være en slags øyeblikksting som bare vises i 24 timer. Dette er jo i vinden blant kidsa for tiden med tjenester som Snapchat etc., men det skal ikke by på store problemer å lage en link som kan vise gårsdagens eller siste ukes hendelser.

Hyggelig at dere liker den, forresten. Jeg har hatt en slik sak på planen i mange år, så det var på tide at det skjedde noe. Hendelsene som presenteres nå er kanskje ikke blant de mest spennende, men det er stort sett på våren, sommeren og tidlig på høsten at spennende historiske hendelser skjer.

--
Øyvind F. - forum admin

Personlig bilde

Ny Dagen i dag-funksjon

av G.Larson, torsdag 22. oktober 2015, kl. 00:20 (668 dager siden) @ Øyvind F.

Joda, ser den. Hadde bare vært kjekt å kunne gå ett par-tre dager tilbake. Er ikke hver dag en har annledning til å innpå forumet å titte.:-)

Siden nevnte referanse er Snapchat så ligger jo den i innboksen din i flere dager helt til du leser den.

;-)

--
Ståle B.

Personlig bilde

Ny Dagen i dag-funksjon

av Øyvind F. ⌂ @, Bergen, torsdag 22. oktober 2015, kl. 07:36 (667 dager siden) @ G.Larson

Både og vil jeg si, jeg tenkte mer på My story-funksjonen hos Snapchat der du legger ut en snap til alle følgere som de kan se hvor mange ganger de vil i 24 timer før den forsvinner. Er du ikke innom i løpet av disse 24 timene går du glipp av den. Men nå er ikke svartkrutt.net det nye Snapchat, selv liker jeg best det varige.

Jeg skal se om jeg kan få til en dagen i går- og en dagen i forgårs-sak etter hvert.

--
Øyvind F. - forum admin

Ny Dagen i dag-funksjon

av svovelsvein @, torsdag 29. oktober 2015, kl. 18:58 (660 dager siden) @ Øyvind F.

Fin funksjon dette, mistet noen til å begynne med men nå har det blitt en daglig vane.
Men det hadde kanskje vært fint å gå tilbake en dag om en skulle bli for sein en dag.

Personlig bilde

Ny Dagen i dag-funksjon

av qualibra @, tirsdag 3. november 2015, kl. 16:02 (655 dager siden) @ Øyvind F.

Kjempegod ide' , Øyvind !

Blir litt mer kunnskapsmessig "kjøtt på beina" av slikt .;-)

--
qualibra

Personlig bilde

Ny Dagen i dag-funksjon

av Øyvind F. ⌂ @, Bergen, torsdag 5. november 2015, kl. 15:40 (653 dager siden) @ qualibra

Da har jeg lagt til en Dagen i går-funksjon rett under Dagen i dag.

--
Øyvind F. - forum admin

Personlig bilde

Ny Dagen i dag-funksjon

av G.Larson, torsdag 5. november 2015, kl. 22:40 (653 dager siden) @ Øyvind F.

Kjempemessig. Passet godt da jeg gikk glipp av dagen i går. :-D

--
Ståle B.

Personlig bilde

Ny Dagen i dag-funksjon

av Øyvind F. ⌂ @, Bergen, fredag 6. november 2015, kl. 13:21 (652 dager siden) @ G.Larson

Du får sørge for å komme innom minst annenhver dag, for mer historikk enn det blir det ikke :knegge:

Jeg har fikset litt på Dagen i går slik at den har blitt litt mer synlig under Dagen i dag, samt laget det slik at begge funksjoner åpner i en lik pop-up.

--
Øyvind F. - forum admin

Ny Dagen i dag-funksjon

av svovelsvein @, lørdag 28. november 2015, kl. 19:19 (630 dager siden) @ Øyvind F.

Du verden så trivelig det er med denne funksjonen. Like spent hver dag hva som kommer i morgen.

Personlig bilde

Ny Dagen i dag-funksjon

av jrr50 ⌂ @, Tysnes, søndag 29. november 2015, kl. 14:26 (629 dager siden) @ svovelsvein

Kunne ikke vert mer enig der altså,det er fast innslag hver morgen dette blitt nå.:-)

--
Med beste hilsen JRR50.

Besøk gjerne min hjemmeside: www.jrr-50.com

(NB,ny hjemmeside under laging,så det er nesten bare side oppsettet nå ,men bilder og slikt er underveis)

Personlig bilde

Ny Dagen i dag-funksjon

av G.Larson, fredag 24. juni 2016, kl. 13:03 (421 dager siden) @ jrr50

Hei Øyvind. Dagen i dag er en knallbra
funksjon. Prøver å få den med meg hver dag.I dag så ser det ut som at du har fått med halve historia fra i går. Regner ikke med at indianske sørstatsgeneraler kjempet i Europa. :lol3:

--
Ståle B.

Personlig bilde

Ny Dagen i dag-funksjon

av Øyvind F. ⌂ @, Bergen, fredag 24. juni 2016, kl. 13:33 (421 dager siden) @ G.Larson

Stand Watie nektet i kjent stil å gi slipp på gårsdagen og ble med inn i dagens historie. Han har nå blitt tvunget til å kapitulere :-D

Takk for tips!

--
Øyvind F. - forum admin

Personlig bilde

Ny Dagen i dag-funksjon

av G.Larson, tirsdag 12. juli 2016, kl. 06:06 (403 dager siden) @ Øyvind F.

12. juli 1804

Slaget ved Boyne
Slaget ved Boyne sto mellom to rivaliserende tronpretendenter til den britiske tronen: den >katolske kong Jakob og den protestantiske kong Vilhelm (som avsatte Jakob i 1688 under den >ærerike revolusjon).

Han kong Vilhelm må ha blitt en meget gammel mann, :lol3: :lol3:

--
Ståle B.

Personlig bilde

Ny Dagen i dag-funksjon

av G.Larson, tirsdag 20. september 2016, kl. 10:35 (333 dager siden) @ G.Larson

20. september 1676

Slaget ved Alma
Slaget ved Alma var et slag under Krimkrigen som sto mellom Russland på den ene siden og >Frankrike og Storbritannia på den andre. De engelsk-franske styrkene gikk i land på Krim 13. >september 1854.

Her må årstallet fra dagen i går ha kommet med i overskriften. ;-)

--
Ståle B.

RSS på tråd