Antikke våpen (Patronvåpen)

av ola r, mandag 30. mai 2016, kl. 17:19 (449 dager siden)

Er der egentlig noen våpen som en trygt kan bruke desse svake patronene som blir kalt cowboy action loads. Vet jo at de er ladet med røksvakt krutt,men har sett folk bruke de i gamle våpen fra 1880 tallet og da spesielt colt saa.

Personlig bilde

Antikke våpen

av Mr. Pitt @, Minnesund, tirsdag 31. mai 2016, kl. 08:19 (449 dager siden) @ ola r

Dette er et forum for svartkrutt, kammeret.no er det rette stedet for dette spørsmålet.

--
Old gunfighters never die, we just go on smellin like black powder.

Antikke våpen

av ola r, onsdag 1. juni 2016, kl. 15:22 (448 dager siden) @ Mr. Pitt

Hva med alle de som kjøper patroner med dette unevnelige kruttet og plukker ut kula tømmer det ut for deretter å lade med svartkrutt. Hvilket forum hører de hjemme på Mr.Pitt? Eller er det sånn at Perkusjon er elite og patron mindre respektert. Grunnen til at jeg stilte spørsmålet var sikkerhet og jeg vet at det er mange her på forumet som bruker våpen av begge typer og som muligens vet om det er trygt å være i nærheten av desse karene når de fyrer av.

Mvh ola r

Personlig bilde

Antikke våpen

av Øyvind F. ⌂ @, Bergen, onsdag 1. juni 2016, kl. 15:35 (448 dager siden) @ ola r

Røyksvakt krutt har vært et ikke-tema her er siste 16 årene, og slik skal det også være i fremtiden.

--
Øyvind F. - forum admin
Click here to read more about my new book: blackpowderbook.com.

Personlig bilde

Antikke våpen

av Mr. Pitt @, Minnesund, onsdag 1. juni 2016, kl. 15:35 (448 dager siden) @ ola r

Du stilte et spørsmål om det kruttet vi ikke kan nevne her, derfor svaret.
For å avslutte denne diskusjonen, så er det trygt hvis våpenet er i god stand, det gjelder også svartkrutt.

--
Old gunfighters never die, we just go on smellin like black powder.

Personlig bilde

Antikke våpen

av Burgsmuller @, Oddøling på Romerike, lørdag 4. juni 2016, kl. 00:07 (445 dager siden) @ Mr. Pitt

Da må du søke i cas sitt forum.
Lad selv og få deg ett liv

--
T.B

Antikke våpen

av ola r, lørdag 4. juni 2016, kl. 15:29 (445 dager siden) @ Burgsmuller

Bare så det er sagt så har jeg ladet selv i over 20år,men vil ikke påstå at det er ladinga som har gitt meg et liv. Sånne svar på et så enkelt spørsmål er helt unøvendige. Problemet er at det har dukket opp endel ungdommer som har handlet både våpen og ammo på qxl og sier at i følge annonsen er dette ammo som er godkjent av SASS til bruk i antikke våpen,noe jeg har liten tiltro til. Når det er sagt så forsvinner de fleste når jeg fyrer av noen svartkruttladninger med 44russian eller eller 44-40 og 45lc for den del. Det blir jo noe mere både smell og røk+flammer av svartkruttet. Grunnen til spørsmålet var sikkerhet og om det er trygt å oppholde seg i nærheten og det har jeg fått et så bra svar som mulig på uten at det har forandret livet mitt noe særlig.

RSS på tråd