Remington 1858 Pedersoli (Stevner)

av perk71 @, Trondheim, mandag 6. juni 2016, kl. 19:19 (555 dager siden)

Da har den siste ervervelsen kommet hjem til meg, og det er en Pedersoli produsert Remington 1858. Men ser at det er med to typer av skjefteplater. Er begge typene godkjent ved stevner? For jeg tenkte å bruke denne på NM bane i år, hvis jeg blir dus med den til da. Hvis ikke så blir det å bruke den gamle uberti`en min, som også går som et uvær. 93 poeng på siste stevnet, med 6 tiere. Så hvorfor jeg bruker 10.000 på et nytt våpen, har jeg ikke skjønt ennå:-D

--
Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
men fik hans pande ei i sønder,
nei, der skal Kugle til en Thrønder.

Remington 1858 Pedersoli

av jæger justnæs @, Kristiansand, mandag 6. juni 2016, kl. 20:38 (555 dager siden) @ perk71

Det er bare de smale som er godkjent, sies det. Har sett at folk måtte frem med raspa på de under EM i Finland. Jeg finner ikke noe henvisning til reglene men mener at grepene sett bakfra skal være "rette", altså ikke svinge ut nede så grepet blir vesentlig endret. Jeg er ganske sikker på at du kan bruke det store grepet så lenge det er uten svaien. Ta dette med en liten klype salt da jeg som nevnt ikke finner en henvisning.

--
Best når det smeller!

Remington 1858 Pedersoli

av Øyvind F. ⌂ @, Bergen, mandag 6. juni 2016, kl. 20:52 (555 dager siden) @ jæger justnæs

[image]

«Den där revolvern får inte godkännas.» Fra EM 2011. Det var han med ryggen til som måtte finne fram fila :knegge:

--
Øyvind F. - forum admin
Bøker jeg har skrevet.

RSS på tråd