Personlig bilde

NM-skive 2017 (Stevner)

av reldor @, Moss, onsdag 1. mars 2017, kl. 20:23 (262 dager siden)

Da er steget tatt , påmelding er levert og betalt.
Satser på tre klasser ,Miquelet , Perkusjonsmuskett og Lamarmora originaler.
Trening til nå i år ikke noe som helst så da har jeg noe å jobbe med:-P :-P

Er det flere som skal?

R.

--
Religion er menneskets seier over fornuften.

Personlig bilde

NM-skive 2017

av jørn @, Grimstad, onsdag 1. mars 2017, kl. 21:25 (261 dager siden) @ reldor

Ja jeg skal.
Dette var hyggelig og lese, da ble jo ikke pausen ti år ;-)

Jørn Olav

Personlig bilde

NM-skive 2017

av laffa @, Ålesund, onsdag 1. mars 2017, kl. 21:35 (261 dager siden) @ reldor

Jeg kommer. Vet ikke hvor mange klasser jeg skal skyte, men gleder meg til å treffe folket igjen

laffa

Personlig bilde

NM-skive 2017

av runastav, onsdag 1. mars 2017, kl. 22:27 (261 dager siden) @ laffa

NM blir det på meg og Nordisk som jo dette året er i Norge for svingede;-) Richard, ja du vett abstinesene melder seg alltid før eller seinare hehe:-)
Helsing Runar

Personlig bilde

NM-skive 2017

av MrOneTwo @, torsdag 2. mars 2017, kl. 00:08 (261 dager siden) @ runastav

Jeg skal som hører til de lokale her. Men blir vel kanskje mest 100m. Ikke komfortabel med de korte. Slenger meg kanskje med lell...

--
Jeg ble født på kvelden, men ikke i går kveld...

Personlig bilde

NM-skive 2017

av jæger justnæs @, Kristiansand, torsdag 2. mars 2017, kl. 07:44 (261 dager siden) @ MrOneTwo

Det var kjekt å høre, reldor :-)
Jeg skal prøve å komme meg oppover.

--
Best når det smeller!

Personlig bilde

NM-skive 2017

av nevS, Minnesund, torsdag 2. mars 2017, kl. 12:40 (261 dager siden) @ reldor

Trening til nå i år ikke noe som helst så da har jeg noe å jobbe med:-P

Trening ??

3 til innskyting og 10 tellende,

--
Samler på sisteplasser.
Skytter ikke samler.
Lytt til erfaringer.
Gode råd som det å tru og synsing funker kanskje når du har prøvd rådene fra en med erfaring.

Personlig bilde

NM-skive 2017

av reldor @, Moss, torsdag 2. mars 2017, kl. 13:37 (261 dager siden) @ nevS

Ikke trening men testing blir riktig;-) ;-)

Ja det blir hyggelig å treffe dere igjen..
Nordisk får være men mulig jeg tar meg en tur innom..

R.

--

Personlig bilde

NM-skive 2017

av Øyvind F. ⌂ @, Bergen, mandag 19. juni 2017, kl. 10:40 (152 dager siden) @ reldor

Slengte inn en påmelding en time før påmeldingsfristen jeg også. Har ikke skutt NM siden forrige gang det var i Trondheim i 2014. Da skjøt jeg ti klasser og det ble mye løping frem og tilbake.

I år har jeg redusert til seks klasser:

• 4''' kammerlader
  • 18 lødig kammerlader
  • Remington match
  • Jarmann replika
  • Miquelet original
  • Colt

Jeg har ikke tenkt på noen målsetninger, men tenker at jeg er fornøyd med alt over 90 poeng i Remington match og Jarmann replika, og over 80 poeng i Colt og 18 lødig kammerlader. Da jeg meldte meg på Miquelet original må jeg har vært sinnssyk i gjerningsøyeblikket, for musketten går den veien høna sparker. Skal være fornøyd med alt over 50 poeng.

I 4''' kammerlader satser jeg på andreplass eller bedre (det er kun to påmeldte skyttere, meg inkludert). :knegge:

--
Øyvind F. - forum admin
Click here to read more about my new book: blackpowderbook.com.

Personlig bilde

NM-skive 2017

av MrOneTwo @, mandag 19. juni 2017, kl. 12:22 (152 dager siden) @ Øyvind F.

Jeg var påmeldt i 7 klasser. Alt på 100 med unntak av en. Men måtte dessverre melde meg av igjen. Klarte å kappe høyre ringfinger på lørdag. Sydd og stifta på igjen, men blir litt for kort tid å bli nogenlunde skytbar på.

--

Personlig bilde

NM-skive 2017

av reldor @, Moss, mandag 19. juni 2017, kl. 14:10 (152 dager siden) @ MrOneTwo

Klarte å kappe høyre ringfinger på lørdag. Sydd og stifta på igjen, men blir litt for kort tid å bli nogenlunde skytbar på.

Det var jo noe dritt...får håpe det gror godt!
God bedring.

R.

--

Personlig bilde

NM-skive 2017

av MrOneTwo @, mandag 19. juni 2017, kl. 20:47 (151 dager siden) @ reldor

Takk for det...Skikkelig møkkhøgg var det. Første året jeg er ferdigladd i god tid....

--

Personlig bilde

NM-skive 2017

av Øyvind F. ⌂ @, Bergen, tirsdag 20. juni 2017, kl. 06:32 (151 dager siden) @ MrOneTwo

Klarte å kappe høyre ringfinger på lørdag.

Aiai, det hørtes dramatisk ut. Enda godt det ikke var avtrekkerfingeren. God bedring, håper det gror godt!

--
Øyvind F. - forum admin

Personlig bilde

NM-skive 2017

av jæger justnæs @, Kristiansand, tirsdag 20. juni 2017, kl. 06:49 (151 dager siden) @ Øyvind F.

God bedring, Mr. One Two!

Jeg trodde at musketten din var av det driftssikre slaget og gikk omtrent sånn 80-ish poeng på det jevne, Øyvind? Det kan jo ha noe med at den er kommet i tenårene - henger litt med nebbet og er i det vanskelige hjørnet for tida.

--
Best når det smeller!

Personlig bilde

NM-skive 2017

av Øyvind F. ⌂ @, Bergen, tirsdag 20. juni 2017, kl. 07:08 (151 dager siden) @ jæger justnæs

Ja, den er vel snart 200 år gammel, så mulig den snart er i tenårene. Hadde en tur på banen i går. Det viste seg at jeg hadde brukt feil krutt den ene andre gangen jeg har prøvd den i år. Hadde en flaske som det sto sveitser 2 på, men den må ha inneholdt sveitser 3. Det gikk litt bedre da jeg fikk foret den med rett krutt, men ikke mer enn rundt 60 poeng tror jeg. Stor høydespredning, så det kan jo være skytteren også. I hvert fall god raserende virkning. :knegge:

En kan uansett ikke regne med å gjøre det bra i muskett uten å trene en del (og ha orden i sysakene).

--
Øyvind F. - forum admin

Personlig bilde

NM-skive 2017

av jæger justnæs @, Kristiansand, tirsdag 20. juni 2017, kl. 08:20 (151 dager siden) @ Øyvind F.

Det viktigste er at man deltar! Fikk ikke til NM men tar turen til Nordisk.
Skal skyte med litt av hvert som jeg ikke har luftet siden i fjor og vel så det, kan bli gøy å se hvordan det går. Satser på en rask test av noen av dem.

Når det kommer til rot og orden i sysakene; var det ikke så at din Remington 1861 NMA oppførte seg ganske bra med 'feil' krutt? Av og til klaffer det, lykke til i Trondheim!

Det går litt i båt og bue om dagen men skyter med svartkrutt innimellom, det skal også bli tid til å få finlest boka i sommer :-)

[image]

--
Best når det smeller!

Personlig bilde

NM-skive 2017

av Kammerherren ⌂ @, Hadeland, tirsdag 20. juni 2017, kl. 08:32 (151 dager siden) @ jæger justnæs

Jeg får ikke med meg NM i år, men da sees vi på nordisk Jæger! :-)

--
Kammerherren

Personlig bilde

NM-skive 2017

av Øyvind F. ⌂ @, Bergen, torsdag 29. juni 2017, kl. 19:51 (142 dager siden) @ Kammerherren

Da har man kjørt 652 kilometer for å skyte 78 skudd. Galskap. Stedet er Nidaros skytebane ved Jonsvatnet i Trondheim. Skytingen begynner i morgen kl. 9. Det er litt uvanlig at NM begynner på en fredag og ikke en lørdag, men det er visstnok Trondheim kommune som ikke ville tillate skyting på søndager i år.

Det er i det minste fint vær. Strålende sol og rundt 23 grader. Her er noen stemningbilder dagen før dagen:

[image]

Perk71 alias mannen med ljåen

[image]

Hegge inspiserer våpen, og har mangt og meget å bemerke om de fleste han kikker på (men han godkjenner dem likevel).

[image]

reldor lærer justme hvordan man tilbereder mat i felten. Hemmeligheten ser ut til å være ketsjup og sennep. Kjekt å se den karen tilbake igjen.

[image]

Her smeller det kl. 9 i morgen.

Jeg er blitt for gammel til å bo på banen, og har derfor skaffet meg mer sivilisert innkvartering. Derfor kommer det ikke flere bilder før i morgen.

--
Øyvind F. - forum admin

Personlig bilde

NM-skive 2017

av jæger justnæs @, Kristiansand, torsdag 29. juni 2017, kl. 21:56 (141 dager siden) @ Øyvind F.

Takk for fin feltrapport, ser frem til flere reisebrev :-)
Tvitvi alle sammen!

--
Best når det smeller!

Personlig bilde

NM-skive 2017

av Bjarte E. @, Bergen, fredag 30. juni 2017, kl. 10:48 (141 dager siden) @ Øyvind F.

Kjekt med rapport. Kos dere

--
Gøy med alt som smeller
Bjarte E.

Personlig bilde

NM-skive 2017

av Øyvind F. ⌂ @, Bergen, fredag 30. juni 2017, kl. 20:07 (141 dager siden) @ Bjarte E.

Første skytedag er over. Det var varmt og hett i Trøndelag i dag også, og sola og det skarpe sollyset kombinert med noe vind gjorde at mange slet. Noen lag slet også med at skivene blåste ned. Selv skjøt jeg tre klasser; Jarmann replika, Miquelet original og Colt, og jeg tror det ble henholdsvis gull, sølv og sølv med poengsummene 90, 81 og 87.

[image]
Banen sett fra skivenes perspektiv fra 50-meteren.

[image]
Folk og fe på 50-meteren før første skytelag startet kl. 9.

[image]
Greit med en pause mens skivene som har blåst ned må settes på plass igjen. Legg merke til lyset gjennom skivene. Det ble brukt en type halvmeterskiver med et tynt papir som revnet godt ved treff. Med slike skiver er det ikke lett å være dommer.

[image]
Oddvar skyter Vetterli.

[image]
Trondheim pistolklubbs flotte revolver- og pistolbane.

[image]
Dagfinn Torp skyter Mariette.

[image]
Dagfinn vant både Mariette og Colt. Her med Mariette-skivene.

[image]
Puss og prat etter at skytingen er over for dagen.

--
Øyvind F. - forum admin

Personlig bilde

NM-skive 2017

av jæger justnæs @, Kristiansand, fredag 30. juni 2017, kl. 22:13 (140 dager siden) @ Øyvind F.

Synd med halvmeterskivene, ellers så det ut til å ha vært en forrykende god dag med flotte medaljer for deg :-)
Er det noen resultater å finne på det store internettet?

--
Best når det smeller!

Personlig bilde

NM-skive 2017

av Øyvind F. ⌂ @, Bergen, fredag 30. juni 2017, kl. 23:00 (140 dager siden) @ jæger justnæs

Ingen resultatlister enda, så vidt jeg vet. Det er mulig dere må vente til lørdag kveld eller søndag.

--
Øyvind F. - forum admin

Personlig bilde

NM-skive 2017

av krutnarr ⌂, Søgne, lørdag 1. juli 2017, kl. 01:27 (140 dager siden) @ Øyvind F.

Hei.
Fantastisk morro å se for oss som måtte bli hjemme i år. Det kribbler enormt i krutthornet her ;-)
Lys og skiver til tross. Det ser ut til at dere koser dere. Gratulerer med veldig gode plasseringer og resultater Øyvind. Det er jo litt over forventningene etter at du snakket deg ned før NM ;-)
Hils ALLE skyttere. Krutnarr kommer sterkt tilbake til neste år :-D

--
Besøk meg på www.krutnarr.no
Mail meg på: krutnarr@krutnarr.no

Personlig bilde

NM-skive 2017

av perk71 @, Trondheim, lørdag 1. juli 2017, kl. 18:21 (140 dager siden) @ krutnarr

[image]
Et lite hint før resultat listen kommer

--
Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
men fik hans pande ei i sønder,
nei, der skal Kugle til en Thrønder.

Personlig bilde

NM-skive 2017

av qualibra @, søndag 2. juli 2017, kl. 04:25 (139 dager siden) @ krutnarr

Hei alle samma .

Må innrømme at det føles litt rart å se på rapporten her og ikke væra med sjøl .

Har kjøpt hus, og har hodet fullt av det prosjektet, i tillegg har økonomien
mer eller mindre tvunget meg til å bli hjemme i år .

Jeg har solgt børser også, så jeg har lite igjen å skyte med .

Har kun en kammerlader og ei Remingtonrifle igjen av svartkruttvåpen jeg nå .

Det er jo slik at vi mennesker gjennomgår faser i livet .

Vi ses nok, og jeg ønsker dere alle alt godt .

Eldar

--
qualibra

Personlig bilde

NM-skive 2017

av jæger justnæs @, Kristiansand, søndag 2. juli 2017, kl. 08:05 (139 dager siden) @ qualibra

Spent på oppdadering fra gårsdagen, det går ville rykter om ny norsk rekord av Oddvar i Miquelet Original.

Sant det, qualibra - det går litt i bølger og man må prioritere, selv om det er litt trasig så er det godt å se at det er liv og røre rundtomkring. En får bare glede seg over at andre får skutt det ene og det andre :-) Men vi sees kanskje snart på en bane nær deg?

--
Best når det smeller!

Personlig bilde

NM-skive 2017

av Kammerherren ⌂ @, Hadeland, søndag 2. juli 2017, kl. 11:37 (139 dager siden) @ jæger justnæs

Gratulerer med medaljer Øyvind, vel skutt! Skulle gjerne deltatt, men nøyer meg som tidligere sagt med nordisk i år pga tidsmangel.

Gratulerer med hus Eldar, det var fint å høre selv om du måtte kvitte deg med noen børser.

--
Kammerherren

Personlig bilde

NM-skive 2017

av Øyvind F. ⌂ @, Bergen, søndag 2. juli 2017, kl. 12:25 (139 dager siden) @ Kammerherren

Her er resultatene: http://svartkrutt.net/temporary/resultater/Resultater-NM-bane-2017.pdf

Legger ut flere bilder i kveld.

--
Øyvind F. - forum admin

Personlig bilde

NM-skive 2017

av jæger justnæs @, Kristiansand, søndag 2. juli 2017, kl. 16:27 (139 dager siden) @ Øyvind F.

Nydelig skutt, Øyvind. Og mange sterke resultater jevnt over.
Ble det ikke skutt Donald Malson O/Remington O sammenlagt?
Ser frem til bilder og skrøner fra de brave skyttere.

--
Best når det smeller!

Personlig bilde

NM-skive 2017

av Øyvind F. ⌂ @, Bergen, søndag 2. juli 2017, kl. 19:43 (139 dager siden) @ jæger justnæs

Det var vel ingen som skjøt Donald Malson original denne gangen?

Her følger litt flere bilder. Tok en del film også, men har ikke tid til å redigere noe i dag.

[image]
Arne Riis stiller inn kikkerten på 100-meteren på andre skytedag. Det skarpe sollyset sto midt imot skytteren, og en ustabil vind gjorde forholdene vanskelige.

[image]
Dagfinn Torp forteller hemmeligheten bak perkusjonsrevolversuksessen til runastav. Sondre Nordhagen i midten finner frem remedier til dagens første skyting.

[image]
Hans Torslett skjøt en steintung dansk papgegøyebørse og holder den som om det skulle vært en hvilken som helst salongrifle. Han endte på 96 poeng. Knallsterkt, og bare 1 poeng bak qualibras norgesrekord.

[image]
Fra venstre: Tore Martinsen, Dina Martinsen og Sondre Nordhagen. Her har Dina spandert et skudd i Sondres skive. Sikkert bedre en det han klarer å skyte selv :knegge:

[image]
Oddvar Deberitz skyter Minié replika. Han satte for øvrig ny norgesrekord i Minié original med 91 poeng. Det står det stor respekt av under de vanskelige forholdene.

[image]
reldor er pinlig nøyaktig med ladingen under skytingen med original perkusjonsmuskett.

[image]
justme lader så det griner.

[image]
Omtrent da siste skyting var over forsvant sola. Her er det gjengen fra Eidsberg med venner som venter på premieutdeling. Legg merke til den fantastiske grillen øverst i høyre hjørne!

[image]
En trøndersk cowboy – dog ubevæpnet – dukket opp med et flott øk.

[image]
Medaljene ble delt ut av Norsk svartkruttunions nyvalgte president Ove Bø.

[image]
Kjøreturen hjemover fra Trondgeim til Bergen bød på storslått og variert norsk natur. Her fra Jotunheimen på vei mot Beitostølen. Etter noen varme dager i Trøndelag var det slutt på sommeren. Jeg ble møtt med høljregn i Bergen. Alt er med andre ord som det skal være – selv om de påstår at at det har vært noen sommerdager her nede også.

--
Øyvind F. - forum admin

Personlig bilde

NM-skive 2017

av reldor @, Moss, søndag 2. juli 2017, kl. 21:35 (138 dager siden) @ Øyvind F.

Ja , pinlig nøyaktig , men det hjalp ikke :no:
Men det var gøy allikevel og et hyggelig NM , takk til alle!
R.

--

Personlig bilde

NM-skive 2017

av Øyvind F. ⌂ @, Bergen, mandag 3. juli 2017, kl. 10:59 (138 dager siden) @ reldor

Etter to års fravær var det hyggelig å være tilbake i miljøet igjen! Det er fremdeles stort sett de samme fjesene som går igjen, så vi burde alle vært flinkere til å få klubbmedlemmene med på NM. Denne gangen var det god plass på standplassene.

Selv er jeg meget fornøyd med egen innsats. Det ble pallplassering i fem av seks klasser. Når jeg går gjennom skivene i etterkant ser jeg at det muligens burde vært seks av seks. I Remington match har dommerne snytt meg for en nier som totalt ville gitt 90 og ikke 89 poeng.

Jeg skjøt altså 13 skudd og har talt 14 tomhylser fra denne serien, pusseskudd inkludert. Det var heller ingen på standplassene ved siden av som jeg kunne ha satt skuddet i. Og jeg driver selvsagt ikke med skivebom :-D

Førsteskiva med seks skudd:
[image]

Andreskiva med syv skudd:
[image]

Jeg mener det er to skudd i hullet som bryter tierstreken, men pyttpytt, slik går det når en ikke følger med selv. Dommerne hadde derimot hatt det mye enklere dersom arrangørene hadde brukt skiver av vanlig skivepapp. Da hadde hullene vært enklere å tolke.

--
Øyvind F. - forum admin

Personlig bilde

NM-skive 2017

av Kammerherren ⌂ @, Hadeland, mandag 3. juli 2017, kl. 12:43 (138 dager siden) @ Øyvind F.

For en del år siden, lurer på om det var I 2008, arrangerte vi på Lunner et stevne. Vi fikk litt på pukkelen siden jeg hadde kjøpt inn billige skiver, sikkert litt samme type som brukt her. Det ble sagt noe om at dersom stevnet hadde vært approbert kunne vi ikke godkjent en eventuell ny norsk rekord, siden skivene var av en "ukurant" type. Jeg husker ikke om det var andre forskjeller enn tykkelse på pappen, men mener å huske det var ganske standard halvmeterskive jeg kjøpte. Ble det ikke satt noen ny rekord under NM I år? Hvordan stiller det seg om skivene var av en eventuell "feil" type?

--
Kammerherren

Personlig bilde

NM-skive 2017

av Øyvind F. ⌂ @, Bergen, mandag 3. juli 2017, kl. 13:07 (138 dager siden) @ Kammerherren

Jeg hørte noen nevnte det samme på fredagen, at dersom det ble skutt eventuelle rekorder kunne den ikke godkjennes siden skiven ikke var approbert. Etter min mening bør det være en tolkningssak som går i favør av skytteren. Dersom hullene lett kan tolkes og det ikke er tvil bør han få rekorden. Det skal ikke gå ut over han eller hun at arrangøren ikke har ordnet godkjente skiver.

I ettertid ser jeg også at resultatprogrammet som NSU bruker ikke holder mål. I år ble nemlig ikke de tre dårligste skuddene vist på resultatlistene. Hadde jeg sett at jeg sto oppført med en bom i nevnte Remington match-konkurranse, hadde jeg protestert med en gang. Jeg fikk dømt en bom i Remington Match på Nordisk i Finland i 2010 og dette viste klart på resultatlistene. Jeg protesterte da med en gang, og dommerne fant etter litt finstudering en tier som delte hull med en annen. Det er stor forskjell på en bom og en tier, og den gangen utgjorde det ene poenget i sluttsummen forskjellen mellom en sur fjerdeplass og et sølv.

--
Øyvind F. - forum admin

Personlig bilde

NM-skive 2017

av runastav, mandag 3. juli 2017, kl. 16:44 (138 dager siden) @ Øyvind F.

Hei Svartkruttgodtfolk! NM er alltid kjempekjekt, min skyting var ikkje stort og skryte av denne gang fikk krekt meg til bronsje i S&W R;-) Den Trønderske skarpe sola mitt i fleisen takler eg dårlig. Vell, og tabbe # 1 bilde viser Mariett revolveren klar i solsteiken og Vestlandsfett(Lærbalsam) som smelta i sola:-( Okei, her er nokre bilder og før du vrir nakkesleng på deg så får vi håpe Øyvind retter de opp!
Remingtonen til oppvarming i sola og fette koker:-|
[image]
The Boss Himself Ragnar Hegge!
[image]
Nest sjef Dag Magne Winge
[image]
Her er Vice President Norleiv og korporal Runar etter og ha passert skjeggkontrollen:-)
[image]
Tore Martinsen i sydenklær
[image]
Dina Martinsen i full konsentrasjon
[image]
Oddvar Skarpskytter!
[image]
Kjellemann alltid lika blide:-)
[image]
Orion
[image]

[image]

[image]

[image]
Ex President Odd Flomark i samtale med en Handikapp Svartkruttskytter ikke verst;-)
[image]
Norleif vicepresident i aksjon
[image]
Dæven en Vetterliskytter!
[image]
Richard i aksjon
[image]
Jøren Olav
[image]
Solli? lader [image]sin Norske original munnlader

Personlig bilde

NM-skive 2017

av Oddvar, Disenå, mandag 3. juli 2017, kl. 16:44 (138 dager siden) @ Øyvind F.

Hei alle sammen og takk for sist:-)

Hyggelig med repotasje Øyvind....det er savnet;-)

Synd dette med skivene, men dette var noe jeg ikke visste om føre vi kom dit og så. Men, de som dømte skulle brukt mere tid på dømming. Jeg ble selv dømt "stand ut" på en del skudd jeg mente skulle gått inn.
Ser på skiva di Øyvind og du har rett. Det er to skudd i samme hullet der.

Enig med deg at resultatprogrammet er ikke optimalt. Men den har hatt visning på 13 skudd før, ikke 10 som nå. Hvorfor dette er endret vet jeg ikke. Har sendt mail til styret om det at det må endres til nordisk.

Vi talas folkes
Oddvar:-D

Personlig bilde

NM-skive 2017

av kjberg @, 1878 Hærland, mandag 3. juli 2017, kl. 19:32 (138 dager siden) @ Oddvar

Hei alle sammen. Takk for et greit NM i et forrykende flott vær.
Gutta som styrte standplass på rifle fortjener all ære for jobben som ble gjort.
Den eneste nedturen for meg personlig når man ser bort fra skytinga var at mine skytebriller forlot meg. Har noen sett et blått etui med Knobloch skytebriller på vidvanke setter jeg pris på det. De savnede forsvant fra standplass på 50 meter Fredag. Har aldri forsvunnet før på 30 år. Men når man lar tingene stå på standplass mellom skytingene får man ha det så godt. Nye tider nå, ting og tang er på flyttefot.
Litt dyre å erstatte med mange ting i etuiet. Kjell

Personlig bilde

NM-skive 2017

av Øyvind F. ⌂ @, Bergen, mandag 3. juli 2017, kl. 21:29 (137 dager siden) @ kjberg

Håper du finner brillene dine, Kjell. Kanskje noen har tatt vare på dem?

Her er en tre minutters video fra NM. Ikke store greiene, men litt av hvert fra hver standplass.

--
Øyvind F. - forum admin

Personlig bilde

NM-skive 2017

av kjberg @, 1878 Hærland, tirsdag 4. juli 2017, kl. 13:38 (137 dager siden) @ Øyvind F.

Her er bilde av vinneren av Vetterli original.
Hans Torslett har jobbet aktivt for svartkruttskytingens fremme i mange år. Gratulerer![image]

Personlig bilde

NM-skive 2017

av runastav, onsdag 5. juli 2017, kl. 16:48 (136 dager siden) @ kjberg

Og her er bilde av Visepresidenten Norleiv med vinnerskivene Jarmann O:-)
Helsing Runar[image]

Personlig bilde

NM-skive 2017

av kjberg @, 1878 Hærland, onsdag 5. juli 2017, kl. 21:59 (135 dager siden) @ runastav

Flott bilde av en hyggelig kar, skyter godt gjør han også.
Håper vi kan treffes til dyst i mange år framover.
Takk til Runar for fine bilder fra NM.

Personlig bilde

NM-skive 2017

av Ammar @, Mandal, torsdag 6. juli 2017, kl. 19:32 (135 dager siden) @ kjberg

Flotte bilder Runar, og takk til Kjell for en fin kommentar. Det er alltid hyggelig å treffe dere på stevnene. Vi sees vell på Nordisk.

RSS på tråd