Kongsberg Våpenhistoriske Salgsmesse 2018 (Våpensamling)

av Thor @, Kongsberg, torsdag 1. mars 2018, kl. 19:56 (201 dager siden)

Da har vi kommet til vårens eventyr 2018.
Kongsberg Våpenhistoriske Salgsmesse 2018.
Vi feirer i år 11 år og er snart utsolgt på salgsbord, har kuttet utstilligen i år for å få inn alle som ønsker bord.
[image]

Personlig bilde

Kongsberg Våpenhistoriske Salgsmesse 2018

av reldor @, Moss, torsdag 1. mars 2018, kl. 23:08 (201 dager siden) @ Thor

Da prates vi der:-D

R

--
Religion er menneskets seier over fornuften.

av Thor @, Kongsberg, søndag 1. april 2018, kl. 13:49 (170 dager siden) @ Thor

Trekker opp denne igjen for å minne om messa.

av Old Colt @, søndag 8. april 2018, kl. 22:18 (163 dager siden) @ Thor

Norges hyggeligste salgsmesse for Våpenhistoriske gjenstander...!

Flott messe, og jeg håper vi sees neste år! :-D

Old Colt

av Thor @, Kongsberg, onsdag 11. april 2018, kl. 17:57 (160 dager siden) @ Old Colt

Vi takker våre gjester på messa og ønsker elle utstillere og besøkende velkommen tilbake neste år
Kongsberg Våpenhistoriske forening

av JanS, onsdag 11. april 2018, kl. 23:44 (160 dager siden) @ Thor

Jeg har ikke sett noen rapport fra messa så langt om der var mye spennende og gode kjøp.

av Fagerstad @, Vestlandet, fredag 13. april 2018, kl. 13:05 (158 dager siden) @ JanS

Eg kan svare for min del. Bytta bort eit heng til jarmannkårdebajonett, tok med heim ein m1867 erstattingsbajonett og ein hirschfenger med Kongsbergklinge. Fornøgd eg, sjølv om det kanskje ikkje var mange objekt som eg personleg var interessert i. Eg likte at det var ein god del unge folk som var der.

av Old Colt @, fredag 13. april 2018, kl. 19:08 (158 dager siden) @ Fagerstad

For min del ble det med mer hjem enn opprinnelig planlagt.... ;-)

En riktig fin Jarmann M/28, med to harpuner og speilblank, perfekt pipe. En del annet småtteri til harpungevær var også med. I tillegg fant jeg gammel ammunisjon som jeg manglet, så det ble et større innhogg i budsjettet enn jeg hadde tenkt! Moro i alle fall... :-)

Som vakt, og medlem i KVF, var det fint å høre flere gode tilbakemeldinger, både fra selgere og publikum.

Håper vi sees neste år!

Og enig med siste taler, at det var fint å se yngre besøkende her også. Det lover godt for fremtidig våpenhistorie.

Old Colt

av JanS, lørdag 14. april 2018, kl. 22:14 (157 dager siden) @ Old Colt

Antar Fagerstaden hadde dublett av Jarmannhenget som ble byttet i M/1867 erstatningsbajonett og hirjsfenger med kongsbergklinge. Håper begge er fornøyde med byttehandelen. Håper også at Old Colten var påvirket av M/28 tråden med sitt kjøp av modellen med tilbehør.

RSS på tråd