Plukke fra hverandre Jarmann (Patronvåpen)

av North83, søndag 10. februar 2019, kl. 23:12 (74 dager siden)

Hei! Hvordan plukker man frahverande en svensk Jarmann? (Dvs. ta ut sluttstykket/bolten og skru den fra hverandre?). Må man skru ut den skruen som sitter bakerst på bolten??

Har lett i boka til Hanevik og på nettet men finner ikke noe særlig instruksjoner... Flott om noen Jarmann-eiere her inne kunne forklare prosedyren i korte trekk! ;)

På forhånd takk,
N

Personlig bilde

Plukke fra hverandre Jarmann

av Øyvind F. ⌂ @, Bergen, mandag 11. februar 2019, kl. 07:35 (74 dager siden) @ North83

Fritt fra husken:

For å fjerne sluttstykket fra låskassen: Løft opp utdrageren noen millimeter og dra sluttstykket ut.

For å demontere bolten: Løft opp utdrageren og vri den til siden. Etter det kan du bare plukke delene fra hverandre. Sett sammen i motsatt rekkefølge.

(Udrageren er skinnen på oversiden av sluttstykket, vist som nr. fire fra venstre på bildet under. Bildet er hentet fra denne artikkelen.)

[image]

--
Øyvind F. - forum admin
Bøker jeg har skrevet.

av North83, tirsdag 12. februar 2019, kl. 23:33 (72 dager siden) @ Øyvind F.

Hei! Takk! Nå skjønte jeg i hvertfall hvordan jeg fikk ut bolten. Men nå får jeg ikke sluttstykket på igjen! :D Var visst litt vrient det her! Du har ikke en video e.l. lignende der det demonstreres rikig adskillelse og sammensetning? Det hadde vært mye lettere å se hvordan man gjorde det i praksis...

Hilsen,
N[image]

Personlig bilde

av Øyvind F. ⌂ @, Bergen, onsdag 13. februar 2019, kl. 08:12 (72 dager siden) @ North83

Jeg skal se om jeg kan få fikset en video i løpet av de neste dagene. Men med litt lirking så tenker jeg at du får det til innen den tid.

--
Øyvind F. - forum admin
Bøker jeg har skrevet.

av North83, onsdag 13. februar 2019, kl. 10:22 (72 dager siden) @ Øyvind F.

Jippi! Jeg fikk det til! :-D Du trenger ikke lage video (hvis du ikke har veldig lyst da)! ;) Takk for hjelpen!

Hilsen,
N

RSS på tråd