Ny søkeboks (Drift)

av Øyvind F. ⌂ @, Bergen, onsdag 26. november 2008, kl. 11:00 (3305 dager siden)

Som dere kanskje har oppdaget så har jeg lagt en ny søkeboks på forsiden. Den er fremdeles under utvikling, men den ble lagt ut for å se om den fungerer. Foreløpig søker den kun i artiklene, men snart kan dere velge om dere vil søke i forumene, nyhetene osv.

Noe av årsaken til at søkeboksen ble lagt ut er at mange ikke finner innhold fordi søkeordene er feilstavet. Det ligger derfor over 400 forhåndsdefinerte søkeord i søkeboksen. Kom gjerne med tips til søkeord som kan legges til i listen!

Eksempel: Du skal søke etter ordet Whitworth. Nå holder det å skrive bokstaven w, så kan du plukke ordet fra nedtrekkslisten.

[image]

Merk at denne listen ikke er synlig dersom du bruker nettleseren Safari. Det fungerer heller ikke med æ, ø, å, è, & og andre spesialtegn i listen med alternativer, men det fungerer dersom dere for eksempel skriver inn flintlås i søkefeltet selv.

--
Øyvind F. - forum admin
Bøker jeg har skrevet.

Merkelapper:
søk

Ny søkeboks

av Cap'n Redneck, close to Hell., torsdag 27. november 2008, kl. 00:08 (3304 dager siden) @ Øyvind F.

Hei,
Gjør oppmerksom på at salige Joseph stavet sitt etternavn "Whitworth" og ikke "Withworth"....

(kun et lite bidrag i kampen mot trykkleifsdjevlen!)

--
"As long as there's lead in the air, there's still hope..."

Ny søkeboks

av Øyvind F. ⌂ @, Bergen, torsdag 27. november 2008, kl. 06:41 (3304 dager siden) @ Cap'n Redneck

Jebus, du har selvfølgelig helt rett! Det var lite treff å få på «Withworth», ja. Å skrive feil i et eksempel som dette er omtrent som å stave «intelligent» feil :-)

--
Øyvind F. - forum admin
Bøker jeg har skrevet.

Ny søkeboks

av Cap'n Redneck, close to Hell., torsdag 27. november 2008, kl. 23:55 (3303 dager siden) @ Øyvind F.

Med fare for å virke i overkant pirkete (eller "intligent"), så har du fremdeles en "h" for mye midt i Whitworth...:data:

--
"As long as there's lead in the air, there's still hope..."

Ny søkeboks

av Øyvind F. ⌂ @, Bergen, fredag 28. november 2008, kl. 06:57 (3303 dager siden) @ Cap'n Redneck

Som du kanskje skjønner så var ikke dette et tilfeldig valgt eksempel. Withworth/Whithworth/Whitwort/Withwhort er et ord jeg aldri klarer å stave riktig. I likhet med «onomatopoetikon» og «necessary»

Fant også ut at jeg bør legge til en flau smiley, lik den som er på chatten. Foreløpig får det holde med denne:

:asswipe:

--
Øyvind F. - forum admin
Bøker jeg har skrevet.

RSS på tråd