Oversikt over alle remington hagler? (Hagle)

av arvegutt, fredag 27. november 2009, kl. 04:38 (3097 dager siden)

Kan noen tipse meg om hvor jeg finner en fullstendig liste over absolutt alle remington hagler som er produsert gjennom tiden? Gjerne også med bilde av hver enkelt. Takker for alle svar.

Oversikt over alle remington hagler?

av Yellowboy @, Nordpå, fredag 27. november 2009, kl. 13:55 (3096 dager siden) @ arvegutt

Tror ikke det finnes, det finnes utallige prodsenter av hagler basert på Rolling Block mekanismen, Remingtonpoduserte er skjeldne. I norden er det Husqvarna og Kongsberg som er størst. I tillegg finnes mange belgiske og tyske fabrikanter.

Personlig bilde

av reldor @, Moss, fredag 27. november 2009, kl. 15:15 (3096 dager siden) @ Yellowboy

Det er vel en del som ble lagd hos de lokale smedene også vil jeg tru.

R.

av arvegutt, lørdag 28. november 2009, kl. 10:27 (3096 dager siden) @ reldor

Det er mulig at jeg uttrykker meg uklart, men remington produsenten må da vel ha oversikt over de forskjellige modellene som de har laget opp i gjennom årene? Altså: De haglene som det står inngravert: "REMINGTON" på. En tidlig modell er f.eks "Remington Whitmore". PÅ wikipedia fant jeg remington og haglene som de har produsert, men denne modellen sto ikke oppført der. Takker for svar og evt hjelp til å oppklare dette.

RSS på tråd