Semicustomrifle frå TVM.

Started by runastav, 01. April 2004 kl. 11:42:51

Previous topic - Next topic

Kammerherren

Hei folkens.
Takk for hyggelige tilbakemeldinger på nyervervelsen!

For å svare Krutnarr først. Prisen på disse er ingen hemmelighet, alle priser er tilgjengelige på nettsiden til TVM. Med mine tillvalg kom den på totalt 1500,-USD. Frakten kom på 142,-USD, så da måtte jeg ut med ca 2600,-NOK på posten her hjemme. Totalt beregner det seg da til ca 12600,- med dagens kurs. Jeg må si at når jeg ser på resultatet så er ikke dette noen upris. Mer detaljer finnes på TVM

Når det gjelder bestilling så er det svært lett. TVM har en svært god kundeservice, de svarer raskt på mail og er veldig hjelpsomme. De er også på Facebook, så det er lett å chatte med kontordama Melanie om du har noen konkrete spørsmål du vil ha raskt svar på. Jeg scannet min godkjente våpensøknad å ba dem legge den ved pakka, men de klarte å legge den oppå pappesken inni trekassa, så den så aldri tollverket her hjemme. (Dette er nok strengt tatt helt unødvendig å legge ved).Når pakka kom til Norge fikk jeg en sms om å levere nødvendige papirer. Jeg sendte da våpensøknad og kopi av faktura så dukket børsa opp i posten noen dager etter.

Runastav, nei, jeg er en klampslager, så denne kom ferdigbygd fra TVM, det er nok det tryggeste!:-D Men, som du er inne på, disse kan naturligvis kjøpes som kitt, der du gjør fintilpassningene selv samt oljefinish. Da blir den en del billigere.

Jeg har alt jeg trenger av kuler og forskjellige lapper i hus, så nå blir det litt testing fremover, gleder meg stort!
Kammerherren

Burgsmuller

Grattulerer med ett skikkelig flott smelljern K.H
T.B

Kammerherren

Siden jeg har investert tungt i det siste så er det litt begrenset hvor mye testing jeg har fått tid til å utføre med forskjellige skytejern. I dag ble første skikkelige tur på banen med flintlåsrifla. Jeg hadde med litt forskjellige typer lapper for å se hva jeg fikk til å gå best, og jeg endte opp med en kombinasjon av lapp på .020" med kule på .490. Løsnet 17 skudd uten noen tekniske overaskelser fra børsa sin side. Siden jeg er veldig urutinert med flintlås så regner jeg med at det er en del å hente på mengdetrening, men jeg tror jeg har kommet ganske nær en god ladning på 50m. Her er et bilde av den beste skiva. De 5 skuddene jeg skjøt som en del av testen gav 46 poeng, så skjøt jeg et skudd ekstra helt til slutt før jeg måtte pakke sammen sakene igjen, det ble en 7'er. (Vi hadde en over snittet fin sommerdag her i dag med 30 grader i skyggen, må innrømme at jeg sleit litt med sola i perioder også). Fortsettelse følger.
Kammerherren

BjørnL

Hei!

Fin børse.
Hva menes med "swamped pipe"?

BjørnL

Kammerherren

Swamped pipe vil si at ytterdiameter på løpet ikke er lik fra kammer til munning. Ved å ha et smalere løp utover fra kammer, for så å øke diameter mot munningen igjen oppnår en å få en bedre balanse i børsa uten at den blir for fremtung. En stor fordel ved stående skyting.
Kammerherren

Parelius

Et virkelig vakker våpen...nydelig treverk og flotte detaljer ellers.

En ny Brown Bess fra Børselars ligger på 12.500,- så prisen på dette våpenet i forhold er det ikke mye å si på, selv med ugunstige valutakurser.